AB’nin dezenformasyonla mücadele planı: Teknoloji şirketleri ve influencer’lar
Avrupa, ulusal seçimlere yabancı hükümetlerin müdahalesine dair artan endişeler arasında, Avrupa Komisyonu tarafından yayınlanan yeni bir stratejiye göre dezenformasyonla mücadele etmek amacıyla çevrimiçi platformlara ve influencer’lara yöneliyor. Alphabet’in Google’ı, Microsoft, Meta Platforms, Elon Musk’ın X’i, TikTok ve diğer çevrimiçi platformlar, 2022’den bu yana yürürlükte olan AB’nin Dijital Hizmetler Yasası uyarınca zaten yasadışı ve zararlı içeriklerle mücadelede daha fazla sorumluluk üstlenmek zorunda.
Şimdi Avrupa Birliği’nin yeni stratejisi, onların daha fazla çaba göstermesini bekliyor. AB yürütme organı, yetkililer arasındaki koordinasyonu kolaylaştırmak ve büyük ölçekli operasyonlara hızlı bir şekilde müdahale etmek için bir kriz protokolü oluşturuyor.
Platformlara daha fazla sorumluluk
Google, Microsoft, Meta ve TikTok gibi şirketlerin de aralarında bulunduğu, dezenformasyonla ilgili gönüllü kuralları imzalayanlar, platformlarında yapay zeka tarafından üretilen ve manipüle edilen içeriği tespit etmek ve etiketlemek için daha fazla çaba sarf etmek zorunda kalabilirler. AB Adalet Komiseri Michael McGrath bir basın toplantısında, “Demokrasi Kalkanı, Avrupa'nın araçlarının ve aktörlerinin ortak değerlerimizi savunmak için etkili bir şekilde birlikte çalışmasını sağlayarak noktaları birleştiriyor. Zorluk açık ve şüphesiz, riskler gerçekten çok yüksek” dedi.
Avrupa Komisyonu ayrıca, çevrimiçi siyasi kampanyalarda influencer'ların rolünü de vurgulayarak, ilgili AB kuralları hakkında farkındalığı artırmak için gönüllü bir influencer ağı kuracağını açıkladı. Yeni kurulan Avrupa Demokratik Dayanıklılık Merkezi, AB ülkelerinin uzmanlık ve kaynaklarını koordine edecek ve bilgi paylaşımını kolaylaştıracak.