Pfizer, Novo Nordisk’in çekilmesiyle Metsera savaşını kazandı
ABD’li ilaç üreticisi Pfizer, Danimarkalı rakibi Novo Nordisk ile arasında geçen kıyasıya bir biyoteknoloji şirketi için teklif savaşının sonunda, obezite ilacı geliştiricisi Metsera için 10 milyar dolarlık bir anlaşma yaptı. Metsera, Novo’nun daha önce üstün olarak nitelendirdiği teklifinde ABD rekabet yasası (antitröst) risklerini gerekçe göstererek, Pfizer’in teklifini kabul etti. Danimarkalı obezite ilacı devi de hafta sonu yarıştan çekileceğini açıkladı.
Teklif savaşını kazanmak, Metsera’nın tedavileri piyasaya çıkmasına yıllar olsa bile Pfizer’e karlı obezite ilacı pazarına giriş yolu açıyor. Bu gelişme, ABD’li rakibi Eli Lilly karşısında kaybettiği zemini geri kazanmaya çalışan Novo için bir darbe anlamına geliyor.
İlaç üreticilerinin ‘zayıflama’ savaşı
Pfizer, eylül ayında anlaşmayı garantilemiş gibi görünürken, Novo geçen hafta beklenmedik bir teklifle devreye girdi ve büyüyen zayıflama pazarındaki değerli bir varlık için rekabeti alevlendirdi. Pfizer, geçmişte kilo kaybı ilaçları geliştirme konusundaki kendi iç başarısızlıklarını telafi etmek için obezite alanında bir yer edinmeye çalışıyor. Metsera, yaptığı açıklamada Pfizer’in hisse başına 86,25 dolar nakit ödemeyi kabul ettiğini, bunun cuma günkü kapanışa göre yüzde 3,69 prim anlamına geldiğini belirtti. Teklif, hisse başına 65,60 dolar nakit ödeme ve hisse başına en fazla 20,65 dolara kadar ek nakit ödeme hakkı veren bir koşullu değer hakkını içeriyor.
Novo Nordisk cumartesi günü daha yüksek bir teklif yapmayacağını açıkladı. Danimarkalı ilaç üreticisi açıklamasında, “Rekabetçi bir sürecin ardından ve dikkatli değerlendirme sonucunda, Novo Nordisk Metsera’yı satın alma teklifini artırmayacaktır” ifadelerini kullandı. Novo ayrıca, kendi obezite tedavi seçenekleri portföyünü geliştirmeye devam ettiğini ve “stratejik hedeflerini ilerletecek iş geliştirme ve satın alma fırsatlarını değerlendirmeyi sürdüreceğini” ekledi.
Novo’ya yakın bir kaynak, başarısız olan son tekliflerinin Metsera’nın “azami değeri” olduğunu ve şirketin kendi obezite ilaç portföyüne güvendiğini söyledi. Bu anlaşma Novo için hiçbir zaman “ol ya da öl” niteliğinde değildi. Kaynak, “Bu, Novo için her zaman tamamlayıcı bir satın almaydı” dedi.