;
Arama

Dimes, yeni nesil tatlarla büyüyor

Bir yanda “cool lime” ile bir önceki yıla göre 1,5 milyon yeni haneye giren Cool Mix, diğer yanda cironun yüzde 20’sini karşıladığı soğuk kahve markası Obsesso… Dimes’in büyüme grafiğinde yeni nesil içeceklerin belirleyici rolü giderek artıyor. Bir önceki yıl yüzde 61 büyüme ile 7,7 milyar TL ciroya ulaşan şirketin 2025 hedefi ise 11,7 milyar TL olacak.

29 Eylül 2025, 11:21 Güncelleme: 29 Eylül 2025, 11:22
Dimes, yeni nesil tatlarla büyüyor
Dimes CEO'su Ozan Diren

Tokat Kazova’da, sabah çiğini üzerinde taşıyan üzüm bağlarının arasında ilerlerken, akla ilk gelen “tarımın geleceği nasıl şekillenecek?” sorusu oluyor. Cevabı, bu topraklarda kök salmış ve artık 100’den fazla ülkeye ürün gönderen bir şirketin hikayesinde gizli: Dimes. CEO Ozan Diren’in rehberliğinde yapılan çiftlik turunda ilk dikkat çekilen konu ise şirketin üreticisiyle kurduğu ilişkiydi. Türkiye’nin her bölgesinden meyve alımı yapan şirket, üreticiye rakip olmak yerine onunla birlikte büyümeyi tercih ediyor. Bugün 15 bini aşkın üretici ve aileleriyle yaklaşık 65 bin kişiyi kapsayan bir ekosistem, bu iş modelinin parçası. 4 bin 300 dekarı ekilebilir-sulanabilir arazi 5 bin 300 dekar alana yayılan Tokat’taki Kazova Vasfi Diren Tarım İşletmesi ise bu yaklaşımın en somut örneği. 

Kahvenin sütü çiftlikten

Türkiye’nin ilk kamu-özel sektör ortaklıklarından biri olan modern tarım işletmesi, hem Ar-Ge merkezi işlevi görüyor hem de sürdürülebilir kalkınmaya odaklı bir model sunuyor. Soğuk kahvenin hammaddesi olan sütü bu çiftlikten sağladıklarını belirten Diren, “Tesiste yaklaşık 800’ü sağmal olmak üzere, yaklaşık 1.850 kadar büyükbaş bulunuyor ve günlük 25 ton süt üretimi yapılıyor. Fide tarafında ise yılda 200 bin adet fidan üretimi yapıyoruz. Sadece çiftliğin bu yılki ciro beklentisi 225 milyon TL” dedi. 

İzmir, Tokat ve Aydın’daki tesislerinde 100 bin ton meyve işleme, 300 bin tonun üzerinde meyve suyu ve 100 bin ton süt ve süt ürünü üretim kapasitesine sahip olan Dimes, bugün meyve suyunun yanı sıra soğuk kahve markası Obsesso ve Tokat’ta doğan şarap markası Diren Şarapçılık ile tüketiciye ulaşıyor. 2024 sonuçları, Dimes’in iş modelinin finansal karşılığını da gösteriyor. Şirket yılı yüzde 61 büyüme ve 7,7 milyar TL ciroyla kapattı. 2025 için hedef 11,7 milyar TL. Ciroda Diren Şarapçılık’ın payı yüzde 5 olurken, soğuk kahve markası Obsesso’nun payı ise yüzde 20 seviyesinde. Bu dönemde planlanan 557 milyon TL’lik yatırım; yeni üretim hatları, yazılım altyapısı, Ar-Ge çalışmaları ve kalite güvencesi alanlarını kapsıyor.

Cool Mix üretim kapasitesi ikiye katlanıyor

Ürün tarafında dikkat çeken unsur, tüketiciyle kurulan doğrudan bağ. Cool Mix, smoothie ve milkshake serileri ile pazarın üç kat üzerinde büyüyen Obsesso bu stratejinin yansımaları. Diren’in aktardığına göre 2024’te yapılan araştırmalarda “cool lime” denildiğinde tüketicilerin yüzde 80’inin aklına Dimes geliyor. Bir önceki yıla göre 1,5 milyon yeni haneye ulaşan Cool Mix’in üretim kapasitesi, 2024’te yapılan hat yatırımıyla ikiye katlanmış.

Bu ekosistemin sürdürülebilirliği için, Tokat Kazova’da yerli tohumlardan üretilen meyve fidanları düzenli olarak üreticilere dağıtılıyor. Diren, bugüne kadar dağıtılan fidanların toplamda eriştiği sayının ise milyonlara ulaştığını söylüyor. Tesis alanında yaklaşık 300 dekarlık bir alanda, ağırlıklı olarak meyve üreticilerine fidan dağıtımı amaçlı meyve ve fidan üretimi gerçekleştiriliyor. Ekilebilir alanların büyük kısmı, yem bitkisi ve buğday tarımı için kullanılıyor. 1000 ton buğday, 13 bin ton silajlık mısır, 600 ton kuru yonca otu, 750 ton buğday sapı üretiliyor. 

100 bin noktaya erişim

Tokat’taki çiftlik gezisi, şirketin büyüme hikayesinde tarımın hâlâ temel bir unsur olduğunu ortaya koydu. Bağcılığın yanı sıra yerli ceviz çeşitlerinin geliştirilmesi, Narince üzümünün korunması ve tarımsal atıkların döngüsel ekonomi yaklaşımıyla yeniden kullanılması, bu yönelimin parçaları. Dimes, bir yandan tüketici alışkanlıklarını okuyarak yeni ürünler geliştiriyor, diğer yandan uluslararası pazarlarda rekabet ediyor. Ancak aynı zamanda Tokat’taki üretim sahalarında tarım temelli yatırımlarını sürdürüyor. Şirket, bugün bu yatırımlarla birlikte Türkiye genelinde modern ve online kanallar dahil olmak üzere yaklaşık 100 bin perakende noktasına erişiyor.
 


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Vakıfbank'tan dolar cinsinden borçlanma planı

    Vakıfbank'tan dolar cinsinden borçlanma planı

  • Güney Kore, Trump’ın 350 milyar dolarlık yatırım talebini reddetti

    Güney Kore, Trump’ın 350 milyar dolarlık yatırım talebini reddetti

  • OPEC+ üretim artırımı kararı alabilir

    OPEC+ üretim artırımı kararı alabilir

  • Neden elmaslar güvenli liman olarak altının yerini alamıyor?

    Neden elmaslar güvenli liman olarak altının yerini alamıyor?

  • Ekonomik güven endeksi eylülde son 6 ayın zirvesine çıktı

    Ekonomik güven endeksi eylülde son 6 ayın zirvesine çıktı

  • BYD ihracatta vites yükseltiyor: İki katına çıkaracak

    BYD ihracatta vites yükseltiyor: İki katına çıkaracak

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)