Amazon, Prime davasını 2,5 milyar dolarlık anlaşmayla kapattı
FTC’nin Seattle’da açtığı davada, Amazon’un tüketicileri Prime hizmetine yönlendirmek için kafa karıştırıcı tasarımlar kullandığı iddia edildi. Kuruma göre şirket, ödeme aşamasında üyeliğe otomatik kaydı kolaylaştırırken fiyatlandırma ve yenileme koşulları gibi kritik bilgileri bilinçli olarak geri planda tuttu.
“Homeros” göndermeli iptal süreci
Dava dosyasında Amazon’un, Homeros’un destansı yolculuğunu hatırlatan uzun ve karmaşık bir iptal süreci kurguladığı da öne sürüldü. FTC, bu yöntemin müşterilerin üyelikten ayrılmasını bilerek zorlaştırdığını savundu.
Ferguson: Amerikalıların cebine milyarlar geri dönüyor
FTC Başkanı Andrew Ferguson, yapılan anlaşmanın tüketiciler için tarihi bir adım olduğunu belirterek, “Milyarlarca doları Amerikalıların cebine geri koyuyoruz. Ayrıca Amazon’un bu tür yöntemlere bir daha başvurmasını engelliyoruz” dedi. Ferguson, Başkan Trump yönetiminin kurumsal aldatmacalarla mücadelede kararlılığını da vurguladı.
Amazon: Yanlış bir uygulamamız yok
Amazon ise herhangi bir yasa ihlali yapmadığını savundu. Şirket, anlaşmanın iş süreçlerini sürdürmesine ve yeniliklere odaklanmasına imkân tanıyacağını açıkladı. Ayrıca Prime üyeliği konusunda müşterilere basit bir deneyim sunduklarını, birçok değişikliği de halihazırda hayata geçirdiklerinirime’a kaydolmayı reddetme seçeneğini tüketicilere açık ve anlaşılır bir şekilde sunmak zorunda kalacak.