AB’de otomobil satışları artarken Tesla kan kaybediyor
Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışları, ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 artış göstererek 677 bin 786 adede ulaştı. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) verilerine göre, Almanya’da satışlar yüzde 5, Fransa’da yüzde 2,2 ve İspanya’da yüzde 17,2 artarken, İtalya’da yüzde 2,7 geriledi.
Ocak-ağustos döneminde ise toplam satışlar geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0,1 azalarak 7 milyon 168 bin 848’e indi.
Elektrikli araçların payı büyüyor
Ağustos ayında AB’de satılan yeni otomobillerin yüzde 33,9’unu hibrit, yüzde 26,3’ünü benzinli, yüzde 17,8’ini elektrikli, yüzde 10,4’ünü fişli hibrit, yüzde 8,8’ini dizel ve yüzde 2,8’ini diğer yakıt türleri oluşturdu.
Elektrikli otomobil satışları yıllık bazda yüzde 30,2 artarak 120 bin 797’ye yükseldi. Böylece tam elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam pazardaki payı yüzde 62,1’e çıktı.
Volkswagen liderliğini koruyor
Otomotiv üreticileri arasında ağustosta AB’de en fazla satış 190 bin 142 araçla Volkswagen Grubu tarafından gerçekleştirildi. Peugeot, Fiat, Citroen ve Opel gibi markaları bünyesinde barındıran Stellantis Grubu 95 bin 966 satışla ikinci sırada yer alırken, Renault Grubu 69 bin 562 araçla üçüncü oldu.
Tesla satışlarında sert düşüş
Buna karşılık Tesla’nın AB pazarındaki satışları hızla geriliyor. Ağustos ayında Tesla satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36,6 azalarak 8 bin 220’ye düştü. Şirketin toplam pazardaki payı da yüzde 2’den yüzde 1,2’ye geriledi.
Ocak-ağustos döneminde Tesla satışları yüzde 42,9 gerileyerek 85 bin 673 seviyesinde kaldı. Bu dönemde markanın AB’deki toplam pazar payı yüzde 2,1’den yüzde 1,2’ye düştü.
Avrupalı tüketiciler mesafe koyuyor
Tesla’nın Avrupa’daki düşüşü yalnızca rakamlardan ibaret değil. Şirketin sahibi Elon Musk’ın tartışmalı çıkışları, ABD Başkanı Donald Trump ile yakın ilişkisi ve Avrupa’daki aşırı sağcı siyasetçilere verdiği destek, markaya yönelik mesafeyi artıran unsurlar arasında gösteriliyor.