;
Arama

Huawei Çin lüks otomobil pazarında rakiplerini geride bıraktı

Huawei’in Maextro S800 sedan modeli, Porsche’un Panamera, Mercedes-Benz’in S-Class ve Çin'de en az 100 bin dolarlık fiyat etiketine sahip diğer tüm araçların satışlarını geride bırakıyor. Maextro S800, Rolls-Royce veya Bentley ile rekabet eden bir araç olarak tanıtılıyor.

24 Aralık 2025, 14:51 Güncelleme: 24 Aralık 2025, 15:02

Huawei’nin ultra-lüks Maextro S800 sedanı Çin’de o kadar popüler ki Porsche’nin Panamera’sı, Mercedes-Benz ‘in S-Seris’i ve fiyat etiketi 100 bin dolardan fazla olan diğer tüm araçlardan daha çok satıyor. Aradaki fark çok büyük. Mayıs ayında piyasaya sürülmesinden bu yana, Maextro satışları eylül ayında aynı fiyat aralığındaki tüm diğer araçların satışlarını geçti. Geçen ay, ECC Intelligence tarafından derlenen verilere göre Maextro’nun satışları, uzun süredir en çok satan modellerden biri olan Panamera ile BMW 7 Serisi’nin toplam satışlarını geçti.

"Lüks piyasasını alt üst etti"

Rolls-Royce veya Bentley ile yarışabilecek bir sürüş sunmasıyla tanıtılan araç yabancı markaların Çin otomobil pazarında hala güçlü bir konumda olduğu son alanlardan birini fethetti. Bu yıllar önce ana akım araçlarda liderliği kaybeden küresel otomobil üreticilerinin, dünyanın en büyük otomobil pazarında yerel şirketlerin gerisinde kalmaya devam ettiğini gösteren son örnek. Danışmanlık firması Zhineng Auto’nun kurucusu Zhu Yulong, “Çinli müşterilerin değişen talepleri ve yerli markalara artan gurur, lüks piyasasını altüst etti” dedi

Uzun süredir Çin’in önde gelen teknoloji şirketlerinden biri olarak bilinen Huawei, son yıllarda yerel otomobil üreticileriyle işbirliği yaparak ülkenin otomobil endüstrisinde baskın bir güç haline geldi. Bu ortaklıklar genellikle Huawei’nin sürücü destek yazılımı gibi yüksek teknoloji ve geniş satış ağını sağlaması, partnerin ise aracı üretmesi şeklinde ilerliyor. Anhui Jianghuai Automobile Group, Maextro’yu doğudaki Hefei şehrindeki fabrikasında üretiyor.

Maextro (İtalyanca şef anlamına gelen maestro kelimesinden türetilmiş), 708 bin yuan’dan başlıyor ve en lüks versiyonu için 1,02 milyon yuana kadar çıkıyor. Karşılaştırma olarak, Panamera Çin’de 1,1 milyon yuan’dan başlıyor. Huawei’nin tüketici iş grubu başkanı Richard Yu, 9 Aralık’ta devlet kanalı CCTV’de yayımlanan bir programda, "Maextro S800, bir Çin markasının 1 milyon yuanlık ultra-lüks segmentte yer edinmeyi başardığı ilk örnek. Akıllı ve elektrikli araçlar çağına girdik ve daha akıllı teknolojiler ve inovasyonla liderlik ediyoruz" dedi. 

Sedan, Huawei’nin otomobillerdeki ilk başarısı değil. 2023 sonlarında piyasaya sürülen Aito M9 SUV, yarım yıl içinde Çin’de 500 bin yuan ve üzeri fiyatlı lüks araçlar arasında en çok satan model oldu. Maextro S800’ün tasarımında, Huawei ve JAC, Çin otomobillerinde nadiren görülen detaylara odaklandı. Örneğin, koltuk ayar düğmeleri kristalden yapılmış. Ayrıca, Yu’ya göre Rolls-Royce’larda olduğu gibi gece gökyüzünü çağrıştıran yıldızlı tavan aydınlatması bulunuyor ve 680’den fazla optik fiber kullanılarak pürüzsüz bir his sağlanıyor.

Araçta ayrıca üç ekranlı bir gösterge paneli, arka kısımda 40 inçlik bir film projektörü, 30’dan fazla sensör ve otomatik açılan kapılar bulunuyor. Huawei’den önce, yerli otomobil üreticileri üst düzey lüks segmentlerde köklü yabancı markaların hakimiyetini kıramamıştı. BYD'nin Yangwang markası, U8 SUV gibi bir milyon yuandan fazla fiyat etiketine sahip araçlar üretti ama satışlar köklü markaların seviyelerine ulaşamadı.

Üç büyük marka pazar payı kaybediyor

Bu arada, Almanya’nın üç büyük lüks otomobil markası BMW, Mercedes ve Audi Çin’de pazar payı kaybetmeye devam ediyor; yerli üreticilerin fiyatlarına ve teknolojik ilerleme hızına ayak uyduramadıkları için. Aradaki farkı kapatmak için Volkswagen’in Audi markası, yalnızca Çin’de üretilen ve Çin pazarına özel E5 Sportback gibi araçlar üretmeye başladı; bu da Avrupa’daki otomobil meraklılarının kıskançlığını artırdı. Ancak, Zhineng Auto’dan Zhu’ya göre Huawei ve üretim ortaklarının, premium pazarda uzun vadeli başarıyı sürdürebilmek için yatırımları devam ettirip ettiremeyeceği henüz belli değil.


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok