BYD ihracatta vites yükseltiyor: İki katına çıkaracak
South China Morning Post’un (SCMP) aktardığına göre, şirketin bu büyümede en büyük kozu yeni model lansmanları olacak. BYD, ürün gamını genişleterek farklı pazarlardaki tüketicilere ulaşmayı planlıyor. Özellikle Avrupa ve Güneydoğu Asya’daki satışların ivme kazanması bekleniyor.
1 milyon adede yakın dış satım planı
Şirketin 2025 takvimine göre, Çin dışına 800 bin ila 1 milyon araç teslim edilmesi öngörülüyor. Bu rakam, 4,6 milyonluk toplam satış hedefinin yaklaşık beşte birine denk geliyor.
Şirket filosu ihracatı destekliyor
BYD’nin marka ve halkla ilişkilerden sorumlu genel müdürü Li Yunfei, uluslararası teslimatların önümüzdeki yıllarda şirketin büyümesinde daha da önemli bir rol üstleneceğini belirtti. Li, ayrıca BYD’nin kendi gemi filosuna sahip olmasının, ihracatı hızlandıracak stratejik bir avantaj sağladığını vurguladı.
Satış hedefinde revizyon
Reuters’ın daha önceki haberlerine göre BYD, 2025 yılı satış tahminini yüzde 16 oranında aşağı çekerek 4,6 milyon adede indirdi. Bu güncelleme, şirketin son beş yıldaki en yavaş büyüme dönemine gireceğine işaret ediyor. Uzmanlara göre bu durum, rekor satış yıllarının ardından daha dengeli bir büyüme sürecine geçiş anlamına geliyor.