Arama

Amerikalıların birçoğu İran savaşına değmediğini düşünüyor

ABD’de yapılan bir ankete göre Amerikalıların büyük kısmı İran savaşının, harcanan maliyete bile değmediğini düşünüyor. Ayrıca ankete katılanların yalnızca yüzde 23’ü ABD’nin savaş sonrası daha güçlü bir konumda olduğuna inanıyor.

24 Haziran 2026, 11:12 Güncelleme: 24 Haziran 2026, 11:19

Yeni bir ankete göre Amerikalıların yalnızca yüzde 24’ü İran savaşı için harcanan maliyetin buna değdiğini düşünüyor ve sadece yüzde 23’ü ABD’nin şu anda İran karşısında çatışma öncesine göre daha güçlü bir konumda olduğunu söylüyor. Bu sonuçlar, Trump’ın İran ile bir anlaşma imzalamasından bu yana yapılan ve savaşın sonuçlarına yönelik düşük memnuniyeti gösteren son anketlerden biri.

Öne çıkanlar

• Reuters/Ipsos tarafından 18-22 Haziran tarihleri arasında 1.262 ABD’li yetişkinle yapılan (hata payı 3) ankete göre katılımcıların yüzde 35’i ABD’nin, Donald Trump’ın 28 Şubat’ta İran’a saldırı emri vermesinden önceki duruma göre daha zayıf bir konumda olduğunu söyledi.

• Katılımcıların yüzde 63’ü (Cumhuriyetçilerin yüzde 52’si dahil), ABD ile İran arasındaki ateşkesin kalıcı olacağına inanıyor.

• Anket, Reuters/Ipsos araştırmalarında Trump’ın ikinci dönemine ilişkin en düşük onay oranına geri dönüşle de örtüşüyor: yüzde 34.

• CBS tarafından yapılan ve ABD ile İran arasındaki askeri çatışmayı sona erdiren anlaşmanın ardından gerçekleştirilen bir ankette benzer sonuçlar elde edildi: Katılımcıların yüzde 22’si anlaşmanın ABD için daha iyi olduğunu, yüzde 37’si İran için daha iyi olduğunu ve yüzde 41’i her iki taraf açısından da benzer olduğunu söyledi (17-19 Haziran’da 2.519 yetişkinle yapılan CBS/YouGov anketinin hata payı 2,4).

• CBS anketi ayrıca katılımcıların yalnızca yüzde 31’inin çatışmanın ABD’ye maliyetine değdiğini düşündüğünü, yüzde 69’unun ise değmediğini ortaya koydu.

• New York Times’ın anket takipçisine göre Trump’ın genel onay oranı yüzde 38. ABD’nin İran’a saldırmasından önceki yüzde 41 seviyesinden düşüş gösterdi.

Arka plan

ABD ve İran, geçen hafta iki taraf arasındaki tüm askeri düşmanlıkları sona erdirmek için bir mutabakat zaptı imzaladı. Nihai anlaşmanın 60 gün içinde yapılması planlanıyor. Anlaşma, bu 60 günlük süre boyunca Hürmüz Boğazı’nı geçiş ücretleri olmadan yeniden açtı ancak İran, İsrail’in Lübnan’daki saldırılarını sürdürmesi nedeniyle bu kilit petrol geçidini kapatmakla tehdit etti. İran’a göre bu durum anlaşmanın ihlali çünkü iki tarafın müttefiklerinin de askeri operasyonları durdurması gerekiyordu. Her iki siyasi kanattan eleştirmenler, anlaşmanın Trump’ın İran’ın nükleer programını sınırlama, rejim değişimini sağlama ve balistik füze programını sona erdirme gibi temel hedeflerini karşılamadığını söyledi. Nükleer görüşmeler, 60 günlük müzakere döneminde yürütülen ikinci aşama görüşmelerinin parçası ancak Trump son dönemde İran’ın balistik füze programını bitirme hedefinden büyük ölçüde geri adım attı; diğer ülkelerin de füzeleri varsa İran’ın da buna sahip olmasının adil olduğunu söyledi ve saldırılarda birçok üst düzey lideri öldürerek rejim değişimini sağladığını iddia etti.


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok