Tesla Çin’de son üç yılın en düşük satışını yaptı
Eylül ayında Model Y L teslimatlarının başlamasıyla satışlar 71 bin 525 adede kadar çıkmıştı. Ancak ekim ayında yaşanan sert düşüş, Tesla’nın Çin’deki talep sıkıntısını gözler önüne serdi.
İhracatta artış, iç pazarda daralma
Çin’de üretilen Tesla modellerinin ihracatı ekim ayında 35 bin 491 adetle son iki yılın zirvesine çıktı. Buna karşın, şirketin Çin elektrikli araç pazarındaki payı yüzde 8,7’den yüzde 3,2’ye gerileyerek son üç yılın en düşük seviyesine indi.
Uzmanlar, Tesla’nın Çin iç pazarındaki gerilemesinin, artan rekabet ve tüketici tercihindeki değişimlerle bağlantılı olduğunu belirtiyor.
Avrupa’da da tablo zayıf
Tesla’nın sadece Çin’de değil, Avrupa’da da zor bir dönemden geçtiği görülüyor. Almanya, İspanya, Hollanda ve İskandinav ülkelerinde satışların düşmesi, şirketin kıtadaki ivmesini kaybettiğini gösteriyor. Çin, Tesla için ABD’den sonra ikinci en büyük pazar olmayı sürdürse de küresel ölçekte talep baskısı hissediliyor.
Xiaomi elektrikli araç pazarında atağa kalktı
Tesla’nın satışları gerilerken, Çinli teknoloji devi Xiaomi elektrikli araç sektöründe güçlü bir çıkış yaptı. Şirket, Tesla’ya rakip olarak sunduğu SU7 sedan ve YU SUV modelleriyle Ekim ayında 48 bin 654 araç satarak yeni bir rekora imza attı.
Her ne kadar sedan modellerinde bazı güvenlik endişeleri gündeme gelse de Xiaomi’nin yükseliş hızı yavaşlamıyor. Uzmanlar, markanın teknoloji tabanlı yaklaşımının genç tüketicilerde karşılık bulduğunu vurguluyor.
Çin otomotiv pazarında genel durgunluk
Ülke genelinde ekim ayında otomobil satışlarında belirgin bir düşüş gözlendi. Analistler, bu gerilemenin arkasında tüketici güveninin zayıflaması, teşviklerin azalması ve vergi indirimlerinin geri çekilmesi gibi etkenlerin bulunduğunu ifade ediyor.
Çin otomotiv sektöründe genel bir soğuma yaşanırken, Tesla’nın zayıf performansı da bu eğilimi daha görünür hale getirdi.