Starbucks, Çin operasyonlarını satıyor
Anlaşmaya göre Boyu Capital, Çin’deki perakende faaliyetlerinde yüzde 60’a kadar söz sahibi olacak ve operasyonlar yeni kurulacak bir ortak girişim tarafından yönetilecek. Starbucks ise yüzde 40’lık payını koruyacak ve marka lisansı ile fikri mülkiyet haklarını ortaklığa sunmayı sürdürecek.
Yükselişten rekabete geçiş
Starbucks, 1999 yılında Pekin’de açtığı ilk mağazanın ardından ülkede güçlü bir büyüme yakaladı ve yaklaşık 8 bin şubeye ulaştı. Ancak son dönemde yabancı markaların fiyat politikalarına yönelik tepki artarken, tüketicilerin daha uygun fiyatlı yerel seçeneklere yönelmesi şirketi zorladı.
Luckin Coffee’nin yükselişi
Çinli rakip Luckin Coffee, kahveyi çok daha düşük fiyatlarla sunarak önemli bir ivme yakaladı. Şirket, yalnızca iki yıl önce Starbucks’ı mağaza sayısında geçmeyi başararak ülkenin en büyük kahve zinciri konumuna yükseldi.