Nike’tan kadın giyim kolunu canlandıracak adım
Mayıs ayında planlanan lansmanında ürün sorunları nedeniyle gecikmeler yaşanan NikeSKIMS'in ilk spor giyim koleksiyonları 26 Eylül Cuma günü satışa sunulacak. Koleksiyonlar Nike’ın, Kim Kardashian'ın 4 milyar dolarlık iç giyim girişimi arasındaki ortaklık anlaşmasıyla birlikte oluşturuldu.
Öne çıkanlar
• NikeSKIMS'in ilk koleksiyonu, Nike'ın yüksek performanslı kumaşları ve SKIMS'in vücut hatlarını vurgulayan tasarımlarıyla kadınlar için tasarlanmış üç temel spor giyim kategorisi ve dört sezonluk ürünlerden oluşacak.
• İlk koleksiyonda, yoğun bir spor salonu antrenmanı veya kahve molası için uygun 10 binden fazla farklı kombin oluşturulabilecek 58 adet nötr renkli ürün yer alıyor.
• Bodies at Work adlı tanıtım videosunda Jordan Chiles, Romane Dicko, Beatriz Hatz, Chloe Kim, Nelly Korda, Sha'Carri Richardson, Madisen Skinner ve Serena Williams'ın yanı sıra Kardashian ve UCLA ve USC kadın takımlarının üyeleri de dahil olmak üzere 50 seçkin kadın sporcu rol alıyor.
• NikeSKIMS, Nike'ın kadın giyim işini canlandırmak için şirketin çok yönlü stratejisinin bir parçası. Bu strateji, tamamen kadınlardan oluşan bir kadroyla çekilen Super Bowl reklamı, A'ja Wilson ile birlikte tanıtılan yeni A'One spor ayakkabısı ve yakın zamanda duyurulan Caitlin Clark ortaklığı ile başladı.
Arka plan
Nike, SKIMS tarzı ve Nike işlevselliğini bir araya getiren NikeSKIMS ürününün başarısına büyük önem veriyor. Nike markasının gelirleri, 31 Mayıs'ta sona eren mali yılda yüzde 9 düşüşle 44,7 milyar dolara geriledi ve kadın giyim iş kolundaki gelirleri yüzde 6 düşüşle 9,7 milyar dolara geriledi. Öte yandan, Seeking Alpha'ya göre SKIMS, önceki yıla göre gelirlerini neredeyse ikiye katlayarak 2024 yılında 1 milyar dolarlık gelir barajını aştı.