Labubu’ya talep azaldı: Pop Mart’ın kurucusunun serveti 6 milyar dolar düştü
Pop Mart International Group'un kurucusu Wang Ning, şirketin Labubu serisi oyuncak bebeklerinin Çin'de popülerliğini kaybetmesiyle, bir aydan kısa bir sürede net severtinin neredeyse 6 milyar dolar düştüğünü gördü. Forbes'un tahminlerine göre 38 yaşındaki başkan ve CEO'nun şu anda büyük ölçüde şirket hisselerine dayanan 21,6 milyar dolarlık net serveti var. Bu miktar, ne kadar büyük olsa da genç iş insanının ağustos ayı sonlarında sahip olduğu 27,5 milyar dolardan önemli ölçüde daha az. O dönemde, Labubu'nun artan popülaritesine yönelik iyimserlik, Wang'ı Alibaba'nın kurucu ortağı Jack Ma dahil olmak üzere Çin'in ikonik iş insanlarından daha zengin hale geldi. Şimdi ise Forbes'un gerçek zamanlı milyarderler listesine göre ülkenin en zengin 14. kişisi, Ma ise 7. sırada yer alıyor.
Yüzde 20'den fazla değer kaybetti
Sıralamadaki değişiklik, Pop Mart'ın Hong Kong'da işlem gören hisselerinin şirketin 28 Ağustos'ta Labubu 4.0 serisini piyasaya sürmesinden bu yana yüzde 20'den fazla değer kaybetmesiyle gerçekleşti. Her biri 79 yuan (11 dolar) fiyatla satılan bu seri, daha küçük boyutlarda ve çeşitli renklerde 28 adet tavşan benzeri peluş oyuncak içeriyor. Mini Labubular, Dewu gibi Çinli e-ticaret platformları üzerinden hala yüksek fiyata satılıyor. Bu platformlarda satıcılar, daha önce stokladıkları oyuncaklardan sınırlı sayıda üretilen lüks çantalara kadar çeşitli ürünleri yeniden satıyorlar.
Labubu’nun ışıltısı söndü: Pop Mart hisselerinin en kötü günü
Ancak Dewu'ya göre en yeni Labubus'un satış fiyatı, ürünün ağustos ayında piyasaya sürülmesinden sonra yüzde 14,3 düşüşle 150 yuan'a geriledi. Everbright Securities International'ın Hong Kong merkezli menkul kıymetler stratejisti Kenny Ng WeChat üzerinden yaptığı açıklamada, Çin'deki çevrimiçi ikinci el pazarlarında fiyatların düşmesinin yatırımcıları Labubulara olan talep ve ürünün büyüme beklentileri konusunda endişelendirdiğini söyledi.
Yatırımcıların güveni zedelendi
JPMorgan Chase & Co.'nun hisse senedini nötr seviyeye düşürmesi de yatırımcıların güvenini daha da zedelediğini gösteriyor. Yatırım bankası, Pop Mart ürünlerinin popülaritesinin azalması gibi nedenleri gösterdi. Şirketin hisseleri yüzde 9'a varan düşüşün ardından pazartesiyi yüzde 6,4 gerilemeyle kapattı. Ng, “Artan belirsizlikler nedeniyle yatırımcılar önce satıp karlarını almayı tercih ettiler” dedi.
Pop Mart sözcüsü, Labubu'nun yeniden satış pazarlarında fiyatlarının düşmesini üretimdeki artışa bağladı. Sözcü, Forbes'a yaptığı açıklamada, “Şirket, hayranlarımızın ve tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için ürün arzını proaktif olarak artırdı. Ürünün çok daha erişilebilir hale gelmesi ve daha fazla kişinin ürünü başarıyla satın alması önemli bir faktör" ifadelerini kullandı.
Ancak Singapur merkezli DZT Research'ün araştırma başkanı Ke Yan WeChat üzerinden yaptığı açıklamada, hisse senetlerinin bir süre daha baskı altında kalmaya devam edebileceğini söyledi. Daha fazla yatırımcının kar elde etmeyi tercih edebileceği için en azından gelecek altı ay boyunca hisse senedi fiyatlarında düzeltmeler olacağını öngörüyor. Son zamanlarda yaşanan gerilemeye rağmen, Pop Mart yıl başından bu yana hala yüzde 180'in üzerinde bir artış kaydetti. Araştırma şirketi Morningstar'ın Hong Kong'da bulunan analisti Jeff Zhang Forbes'a e-posta yoluyla yaptığı açıklamada, şirketin büyümesinin 2026 yılında kısmen bu yılki yüksek baz etkisinden dolayı yavaşlayabileceğini belirtti. Milyarder Wang, ağustos ayında Pop Mart'ın bu yıl satışlarının kolayca 30 milyar yuan'a ulaşabileceğini öngörmüştü. Şirket, Labubu'ya yönelik küresel çılgınlık sayesinde karında yaklaşık yüzde 400 artış kaydeden ilk yarı sonuçlarını açıklamıştı.