Altınmarka Grubu, kahve ve çikolata yatırımlarıyla sürdürülebilir büyümeyi hedefliyor
Altında Kahve Dünyası’nın bulunduğu Kabataş’taki Ekeman Han, Altınmarka Grubu şirketlerine 2004 yılından beri ev sahipliği yapıyor. Taze çekilmiş kahve kokuları yükselen giriş katının hemen yanındaki kapıdan girince küçük bir asansör ziyaretçileri Türkiye’nin en büyük kahve ve kakao üreticisinin merkezine çıkarıyor. Alçak tavanlı ve karanlık koridor, kahve çuvallarıyla dekore edilmiş bir girişe ve oradan da kakao çekirdeklerinin sergilendiği kavanozların, eski kahve öğütme makinelerin süslediği, Boğaz’a nazır terasıyla nefes kesen toplantı odasına açılıyor. Karşımızda Altınmarka Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Tüketim Grubu Başkanı Dilara Altınkılıç Kutmangil var. Temeli 1992’de babası Birol Altınkılıç tarafından atılan Altınmarka, günlük hayat molalarının en zevkli ikilisi kahve ve çikolatanın üretiminden satışına her alanına hakim. Grubun nihai tüketiciyi hedefleyen ürünleri üreten tarafı olan Detay Çikolata, Detay Kahve, Detay Unlu Mamuller ve Dondurma şirketleri yönetiminden Dilara Altınkılıç Kutmangil sorumlu.
2024 yılını 1,7 milyar euro konsolide ciroyla kapatan Altınmarka Grubu, bu yılı da 2 milyar euro’yla bitirmeyi hedefliyor. Kutmangil, son dönemdeki yatırımlarını ve gelecek planlarını anlatırken heyecanla birbirinden farklı iş alanları arasında mekik dokuyor, bir şirketten diğerine atlıyor. Son iki yılda yaptıkları yeni yatırımlar, “tüm işleri entegre yürütme” stratejisinin parçası. Oyun planı da iş alanlarını genişletmek üzerine kurulu.