Otomotiv: Avrupa çözüm peşinde
Uzun yıllar boyunca otomobil dünyasında birçok gelişmeye imza atan, dünyanın farklı pazarlarında da boy gösteren Avrupalı otomobil üreticileri Covid-19 pandemisinden bu yana rahat bir nefes alamadı. Pandemi döneminde parça tedarikinde yaşanan aksaklıklar, fabrikaların atıl kapasiteyle çalışması gibi sorunlarla boğuşan sektör diğer yandan gittikçe sıkılaşan emisyon kurallarına uyum sağlamak için çalışıyordu. Bu süreçte daha önce belki de kimsenin üzerinde fazla zaman harcamadığı bir dönüşüm Çin’de başlamıştı. Tüm sektör gözünü Tesla’ya dikmişken Çinli üreticiler elektrikli otomobil konusunda ciddi yol almıştı.
Çin 2000’li yılların başından itibaren elektrikli, hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araç geliştirmesine yönelik politikasını hayata geçirirken bu süreçte otomobil üreticilerine 10 milyarlarca dolar destek verdi. Bu politikanın temel sebepleri, içten yanmalı motorlu yabancı rakipleri geride bırakma olasılığının bulunmamasının yanı sıra bazı şehirlerde ciddi oranda artan hava kirliliğiyle mücadele ve petrole olan bağımlılığın azaltılmasıydı. 2014 yılından itibaren Çin dünyanın en çok elektrikli ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) satılan pazarı oldu.
"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
Milyonlarca Stanley Kupası piyasadan geri çekiliyor