LC Waikiki’nin yeni hedefi Avrupa pazarında üçüncülüğe yükselmek
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Rahmetli dedem ‘her yerde bir evin olsun’ derdi tabii o her evde bir dostumuz olmasını kast ederdi” diyor. Her yerde bir evleri olmasa da mağazaları var. Türkiye’nin 81 ilindekilerle birlikte 60 ülkede 1300 mağaza… Ukrayna’da savaş sırasında para çekemeyen Türk vatandaşlarının mağazalarına geldiğini anlatıyor. Latin Amerika’da LC Waikiki poşetlerini görünce duygulanıyor… “Bu sadece ticari bir başarı değil, bir güven ve kültürü taşıma meselesi.”
40 yaşına yaklaşan marka, yurtdışındaki ilk mağazasını 2009 yılında Romanya’da açmıştı. Tıpkı Türkiye’de ilk mağazalarını en merkezi yerlerde açmadıkları gibi, yurt dışında da önce gelişmekte olan ülkelerde büyüdüler. Kuzey Irak, Mısır, Fas, Tunus, Balkan ülkeleri, Gürcistan… “Biz merkeze taşradan geldik. Bu tecrübemizi yurt dışında da kullandık. İyi ki de öyle yapmışız diye düşünüyorum. Öyle yapmasak belki bugün LC Waikiki birçok ülkede başarılı olamazdı veya bir gün girmeye kalksa da o başarıyı yakalayamazdı.”