;
Arama

Mplus Türkiye, Türkçe'ye özel yapay zeka platformu geliştirdi

MPlus Türkiye, Türkçe destekli konuşma tabanlı YZ platformunu geliştirdi. İletişim merkezi ve müşteri deneyimi süreçlerinde 25 yıldan fazla deneyimi olan Mplus, geliştirdiği YZ tabanlı çözüm sayesinde, şirketlerin müşterileri ile kurdukları iletişimi daha iyi yönetmelerini sağlıyor.

17 Mayıs 2025, 19:06 Güncelleme: 18 Mayıs 2025, 14:37

Yazılım, oluşturduğu cevaplarda yabancı dil tabanlı yazılımlara göre talepleri daha yüksek oranda anlıyor ve Türkçeye daha uygun cevaplar üretip, Türkçeye özel entegrasyonlar ile küresel çözümlerde eksik kalan noktaları tamlayabiliyor. Yazılım, 38’den fazla ülkede, 32’den fazla dilde hizmet veren Mplus Group’un Türkiye ofisi tarafından geliştirildi.  Buzzeasy olarak isimlendirilen ürün, müşteri memnuniyetinde yüzde 20’lere varan artış, ortalama çağrı süresinde yüzde 30’a varan azalma yaratıyor. 

İletişim merkezi ve müşteri deneyimi süreçlerine entegre edilen yapay zeka yazılımı, sesli ve yazılı bot çözümlerinin yanı sıra, posta yanıt sistemleri ve içerik öğrenme altyapısı da sağlıyor. 

Mplus Türkiye ve MENA CEO’su Banu Hızlı

YZ çözümü ihracata katkı sağlayacak

Yerel NLP (Doğal Dil İşleme) altyapısıyla donatılan bu çözüm, Avrupa ve ABD gibi pazarlarda da uygulanabiliyor. Bu sayede Mplus, iharact hedefini de artırdı. Mplus Türkiye ve MENA CEO’su Banu Hızlı, “Ciromuzda ihracatın payı yüzde 30’a ulaşmış durumda. 2-3 yıl içinde iç pazar ve ihracatın yüzde 50-50 olmasını hedefliyoruz” dedi. 15 bin kişilik global ekibin 9 bini Türkiye’de görev yaptığını dile getiren Hızlı, Türkiye’de çalışan kadın oranının ise yüzde 75’lerde olduğunu belirtti.

YZ stratejik iş ortağı

Mplus Türkiye & MENA Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ogan Atasagun, “Türkiye’ye özel entegrasyonlarımız sayesinde global çözümlerde eksik kalan alanları tamamlıyoruz. Yapay zekâyı, şirketlerin iç süreçlerine entegre edilmesi gereken stratejik bir iş ortağı olarak değerlendiriyoruz,” dedi. Atasagun, “Yüksek teknoloji + yüksek insan teması” stratejileriyle gösterdiklerini ifade etti. Bu yaklaşımla hem çalışanların tekrarlayan iş yükünün hafiflediğini hem de müşterilere daha hızlı ve doğru çözümler sunabildiklerini belirtti.

Platformun öğrenen altyapısı, kullanıcı etkileşimlerinden elde ettiği verilerle kendini sürekli geliştiriyor ve her temas noktasında daha etkin hizmet sunarak şirketlere zaman ve maliyet avantajı sağlıyor.
 


"Yapay Zeka" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • BlackRock’tan 400 milyar dolarlık hamle: Hedef, özel sermaye devlerini yakalamak

    BlackRock’tan 400 milyar dolarlık hamle: Hedef, özel sermaye devlerini yakalamak

  • Meta yeni yapay zeka laboratuvarı için Google ve Sesame'den mühendisler seçti

    Meta yeni yapay zeka laboratuvarı için Google ve Sesame'den mühendisler seçti

  • Nvidia CEO’su Huang’dan kuantum çıkışı: Çığır açacak gelişmeler çok yakın

    Nvidia CEO’su Huang’dan kuantum çıkışı: Çığır açacak gelişmeler çok yakın

  • Teknoloji şirketlerinin emisyonları üç yılda yüzde 150 arttı

    Teknoloji şirketlerinin emisyonları üç yılda yüzde 150 arttı

  • Yapay zeka pilotlu Gripen, gerçek savaş pilotuyla karşı karşıya

    Yapay zeka pilotlu Gripen, gerçek savaş pilotuyla karşı karşıya

  • Zuckerberg’den süperzeka atağı ve 14 milyar dolarlık yatırım planı

    Zuckerberg’den süperzeka atağı ve 14 milyar dolarlık yatırım planı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?