;
Arama

LVMH’nin zor yılı: Satışlar düştü, Teksas hamlesi geldi

Lüks devi LVMH, 2025'in ilk yarısında satışlarında düşüş yaşarken, CEO Bernard Arnault ABD'deki belirsizliklere rağmen Teksas’ta ikinci fabrika planını duyurdu. Şirket, şarap ve içki kolundaki yeniden yapılanmayı sürdürürken, genç tüketicilere yönelerek toparlanma stratejisi izliyor.

25 Temmuz 2025, 09:29
Lüks ürünler grubu LVMH, 2025 yılının ilk yarısında satışlarında düşüş olduğunu açıkladı. Milyarder CEO Bernard Arnault, lüks sektörünün ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük vergileriyle nasıl başa çıkacağına dair endişeler sürerken, Teksas'ta ikinci bir fabrika açma planlarını açıklakladı.

Öne çıkanlar

• Lüks ürünler grubu, analistlerin beklentilerine paralel olarak ikinci çeyrekte 22,95 milyar dolar (19,5 milyar euro) satış gerçekleştirdi.

• Analistler satış büyümesinde yüzde 7,02'lik bir düşüş öngörürken, LVMH'nin ikinci çeyrek geliri beklentileri aştı ve satışlar sadece yüzde 3 düştü.

• Şirketin bu mali yılda 26,06 milyar dolar (22,15 milyar euro) kazanç elde etmesi öngörülüyor.

• Morningstar hisse senedi analisti Jelena Sokolova'ya göre ilk çeyrekteki hafif satış yavaşlaması ve belirsizlik ikinci çeyrekte de devam edecek ve bu lüks markalar için ne bir toparlanma ne de yavaşlama olacak.

• Şirketin CFO'su Cécile Cabanis, şarap ve alkollü içecekler bölümünün devam eden bir yeniden yapılandırma sürecinden geçtiğini açıkladı ve grubun 2026'nın ikinci yarısına kadar bu sektörde önemli bir satış artışı beklemediğini ekledi.

•  Bernard Arnault perşembe günü yaptığı açıklamada, Teksas'ta ikinci bir fabrika açmayı planladığını söyledi. Arnault Wall Street Journal röportajında, “Amerikalılarla bir anlaşmaya varmak için elimden gelenin en iyisini yapıyorum” dedi ve 2027 yılına kadar Teksas'ta yeni bir fabrika kurma planlarını açıkladı.

Forbes değerlemesi

Forbes, LVMH Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Bernard Arnault ve ailesinin servetini 146 milyar dolar olarak tahmin ediyor. Bu rakam, gerçek zamanlık milyarderler listesine göre Avrupa'nın en zengini ve dünyanın en zengin sekizinci kişisi yapıyor.

Arka plan

Lüks sektör, ekonomik belirsizlik ve harcama alışkanlıklarında meydana gelen değişikliklerin neden olduğu tüketici güvenindeki düşüş nedeniyle 2024 yılında bir yavaşlama yaşadı. Ancak LVMH, geçen yıl pazar payının yaklaşık dörtte birini elinde bulundurarak küresel lüks pazarında hakimiyetini sürdürdü. Yatırımcılar, Asya'daki tüketicilerin satışları artırarak pazarı en büyük alıcı pazarı haline getirmesini ve 2024 yılında bölgesel gelirlerin yüzde 37'sini oluşturmasını da izledi. Moët Hennessy, son zamanlarda LVMH içinde en zayıf performans gösteren bölüm oldu. 2024 yılında operasyonel karın yüzde 36 düşüş yaşadı ve 2025 yılında satış gelirleri yüzde 9 azaldı. Bernard Arnault'un oğlu Alexandre Arnault, genç tüketicileri hedeflemek amacıyla Şubat 2025'te bölümün başına geçti ve bu mayıs ayında sektörün işgücünü yüzde 10 oranında azalttı. Ataması, ünlülerin desteği ve işbirlikleri sayesinde Tiffany ve Rimowa'yı yeniden canlandırmayı başarmasının ardından gerçekleşti.

"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Google üniversitenin yerini mi alıyor?

    Google üniversitenin yerini mi alıyor?

  • South Park'ın yaratıcıları artık milyarder

    South Park'ın yaratıcıları artık milyarder

  • Airbnb seyahati yeniden tanımlayabilir mi?

    Airbnb seyahati yeniden tanımlayabilir mi?

  • Citi'den TCMB analizi: Faiz indirimi sonrası sıkı duruş zorlaşabilir

    Citi'den TCMB analizi: Faiz indirimi sonrası sıkı duruş zorlaşabilir

  • HSBC: Dört Türk şirketi MSCI endeksinden çıkarılabilir

    HSBC: Dört Türk şirketi MSCI endeksinden çıkarılabilir

  • Intel'de 22 bin kişi işten çıkarılıyor

    Intel'de 22 bin kişi işten çıkarılıyor

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi