LVMH’nin zor yılı: Satışlar düştü, Teksas hamlesi geldi
Lüks devi LVMH, 2025'in ilk yarısında satışlarında düşüş yaşarken, CEO Bernard Arnault ABD'deki belirsizliklere rağmen Teksas’ta ikinci fabrika planını duyurdu. Şirket, şarap ve içki kolundaki yeniden yapılanmayı sürdürürken, genç tüketicilere yönelerek toparlanma stratejisi izliyor.
25 Temmuz 2025, 09:29
Lüks ürünler grubu LVMH, 2025 yılının ilk yarısında satışlarında düşüş olduğunu açıkladı. Milyarder CEO Bernard Arnault, lüks sektörünün ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük vergileriyle nasıl başa çıkacağına dair endişeler sürerken, Teksas'ta ikinci bir fabrika açma planlarını açıklakladı.
• Analistler satış büyümesinde yüzde 7,02'lik bir düşüş öngörürken, LVMH'nin ikinci çeyrek geliri beklentileri aştı ve satışlar sadece yüzde 3 düştü.
• Şirketin bu mali yılda 26,06 milyar dolar (22,15 milyar euro) kazanç elde etmesi öngörülüyor.
• Morningstar hisse senedi analisti Jelena Sokolova'ya göre ilk çeyrekteki hafif satış yavaşlaması ve belirsizlik ikinci çeyrekte de devam edecek ve bu lüks markalar için ne bir toparlanma ne de yavaşlama olacak.
• Şirketin CFO'su Cécile Cabanis, şarap ve alkollü içecekler bölümünün devam eden bir yeniden yapılandırma sürecinden geçtiğini açıkladı ve grubun 2026'nın ikinci yarısına kadar bu sektörde önemli bir satış artışı beklemediğini ekledi.
• Bernard Arnault perşembe günü yaptığı açıklamada, Teksas'ta ikinci bir fabrika açmayı planladığını söyledi. Arnault Wall Street Journal röportajında, “Amerikalılarla bir anlaşmaya varmak için elimden gelenin en iyisini yapıyorum” dedi ve 2027 yılına kadar Teksas'ta yeni bir fabrika kurma planlarını açıkladı.
Öne çıkanlar
• Lüks ürünler grubu, analistlerin beklentilerine paralel olarak ikinci çeyrekte 22,95 milyar dolar (19,5 milyar euro) satış gerçekleştirdi.• Analistler satış büyümesinde yüzde 7,02'lik bir düşüş öngörürken, LVMH'nin ikinci çeyrek geliri beklentileri aştı ve satışlar sadece yüzde 3 düştü.
• Şirketin bu mali yılda 26,06 milyar dolar (22,15 milyar euro) kazanç elde etmesi öngörülüyor.
• Morningstar hisse senedi analisti Jelena Sokolova'ya göre ilk çeyrekteki hafif satış yavaşlaması ve belirsizlik ikinci çeyrekte de devam edecek ve bu lüks markalar için ne bir toparlanma ne de yavaşlama olacak.
• Şirketin CFO'su Cécile Cabanis, şarap ve alkollü içecekler bölümünün devam eden bir yeniden yapılandırma sürecinden geçtiğini açıkladı ve grubun 2026'nın ikinci yarısına kadar bu sektörde önemli bir satış artışı beklemediğini ekledi.
• Bernard Arnault perşembe günü yaptığı açıklamada, Teksas'ta ikinci bir fabrika açmayı planladığını söyledi. Arnault Wall Street Journal röportajında, “Amerikalılarla bir anlaşmaya varmak için elimden gelenin en iyisini yapıyorum” dedi ve 2027 yılına kadar Teksas'ta yeni bir fabrika kurma planlarını açıkladı.