Hyundai Inster Türkiye’de
Hatırlanacağı gibi Hyundai, 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’deki fabrikasında yeni bir elektrikli model üreteceğini açıklamıştı. Bu yatırım da Hyundai’nin Türkiye elektrikli otomobil pazarında ağırlığını giderek arttırma isteğini ortaya koyuyor. Inster’i Advance donanım paketiyle 1.319.000 TL’den satışa sunan Hyundai’nin 2025’teki satış hedefi 1.500 adet. Yılın ikinci yarısında Inster’in Cross versiyonu da satışa sunulacak.

Inster’in köşeli tasarımı küçük dış boyutlardan maksimum hacim kazanma felsefesini gösteriyor. Tasarımın en dikkat çekici öğesi önde ve arkada piksel şeklindeki aydınlatmalar. 3825 mm uzunluğundaki otomobilin aks mesafesi 2580 mm. Yani A segmenti dış boyutuna karşılık aks mesafesi B segmentindeki i20 ve Bayon ile aynı. Yükseklik ve genişliğinin aynı olması da bir diğer ilginç durum: 1610 mm. Bagaj hacmi 238 litre olan Inster’in kızaklı ve 50:50 yatan arka koltuklarıyla bagaj hacmini büyütmek mümkün. Inster, tam kapalı arka tampon ve aktif hava kapağı gibi aerodinamik iyileştirmelerle 0,309'luk sürtünme katsayısına sahip.

İç mekanda diğer Hyundai modellerinden tanıdığımız grafiklere sahip 10,25 inç büyüklüğünde gösterge tablosu ve yine 10,25 inç’lik multimedya ekranı bulunuyor. Orta konsola yerleştirilen klimanın fiziksel tuşlara sahip olması ve multimedya için ana mönü tuşlarına yer verilmesi bana göre doğru atılmış adımlar. Direksiyon kolonuna yerleştirilen vites seçim kolu da Hyundai’nin yeni gelenekleri arasında. Sınıfına göre uzun aks mesafesi sayesinde arka koltuklarında dış boyutlarına göre oldukça geniş diz mesafesi sunan Inster’in iç mekanında geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı da öne çıkan özellikler arasında. Inster’de geleneksel olarak siyah boyada kullanılan karbon siyahı pigmentinin yerine geri dönüştürülmüş atık lastiklerden yapılan bir renklendiriciyi kullanılmış. Ayrıca iç mekandaki plastik malzemeler pet şişelerden ve şeker kamışından elde edilen biyo-polipropilen kullanılarak üretilmiş.

Inster’in kısa kaputunun altında 84,5 kW (115 PS) güç, 147 Nm tork üreten elektrikli motor bulunuyor. Son hızı 150 km/s olan aracın 0-100 km/s hızlanma süresi 10,6 saniye. 100 km’deki ortalama enerji tüketimi 15,3 kWh olarak verilen Inster’in brüt 49 kWh’lik (net 46 kWh) bataryasıyla WLTP karma kullanımda menzili 360 km. 11 kW’lık AC’de tam şarjı 4 saat 35 dakikada tamamlayabiliyor. DC şarj kapasitesi 85 kW olan Inster, 50 kW DC’de yüzde 10-80 şarja 55 dakikada, 85 kW’ta ise 30 dakikada ulaşabiliyor. Isı pompası ve tek pedal kullanımı özelliğine de sahip olan Inster, benzer fiyattaki birçok rakibinden ayrılıyor. Önde MacPherson, arkada ise burulma kirişli süspansiyon sistemine sahip Inster’de tam durma özellikli akıllı hız kontrolü ve adaptif rejeneratif frenleme gibi özellikler de sunuyor.
"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?