;
Arama

Hedef 1 milyar dolar: Türk gıdası Suudi pazarında büyüyor

Ege İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen "Suudi Arabistan Gıda Ticaret Heyeti" kapsamında, Türkiye’den 18 firma Suudi ithalatçılarla buluştu. Etkinlikte, Suudi Arabistan’dan gelen 44 ithalatçı firma Türk ürünleriyle ilgilendi ve taraflar toplamda 280 ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi.

23 Nisan 2025, 10:28

Heyet Başkanı ve Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, her Türk firmasının en az 12 iş görüşmesi yaptığını belirtti. Etkinliği son derece başarılı olarak değerlendiren Öztürk, firmaların yeni ticaret heyetleri talebinde bulunduğunu ifade etti.

Suudi pazarı güçlü bir hedef

Öztürk, Suudi Arabistan’ın yüksek alım gücüne sahip 35 milyonluk nüfusu ve yıllık 20 milyon turistiyle büyük bir pazar olduğunu vurguladı. Ülkenin yıllık gıda ithalatının 27 milyar dolar olduğunu hatırlatarak Türkiye’nin 2024’teki gıda ihracatının yüzde 23 artışla 461 milyon dolara çıktığını söyledi. 2025’in ilk çeyreğinde de yüzde 13 artışla 146 milyon dolarlık ihracat yapıldığını belirtti.

Hedeflerinin 2025 yılı sonuna kadar 500 milyon doları aşmak olduğunu kaydeden Öztürk, beş yıl içinde bu rakamı 1 milyar doların üzerine çıkarmayı planladıklarını dile getirdi.

Suriye güzergahı ihracata hız kazandırabilir

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Suudi Arabistan’ın Türk ihracatçılar için öncelikli pazar olduğunu belirtti.

Uçak, Türkiye’den Suudi Arabistan’a karayoluyla yapılan sevkiyatlarda Suriye üzerinden geçişin açılmasının önemine dikkat çekti. Bu yolun açılmasıyla lojistik sürecin hızlanacağını ve ihracatın ciddi şekilde artacağını vurguladı. Konunun Türkiye’nin Riyad Büyükelçisi Emrullah İşler tarafından da yakından takip edildiğini ifade etti.

Carrefour ve Lulu marketleriyle görüşmeler yapıldı

Heyetin ilk gününde, 18 Türk firması 44 ithalatçıyla birebir görüşmeler yaptı. İkinci gün ise Carrefour’un Satınalma ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Florent Gomez ile buluşuldu. Carrefour, Al Othaim, Lulu marketleri ve Green Life gibi büyük perakende zincirlerinin yöneticileriyle görüşmeler yapıldı.

Geniş ürün yelpazesiyle tanıtım

Heyette kahve, baharat, tahin, helva, reçel, yaş meyve-sebze, zeytinyağı, çikolata, salça, konserve, kuru meyve, süt ürünleri ve donuk ürünler gibi çok sayıda ürün grubu temsil edildi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Elektrik tüketiminde tüm zamanların zirvesi görüldü

    Elektrik tüketiminde tüm zamanların zirvesi görüldü

  • TCMB’den mart sonrası ilk indirim: Süreç nasıl devam edecek?

    Eren Taşar
    TCMB’den mart sonrası ilk indirim: Süreç nasıl devam edecek?

  • İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

    İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

  • Goldman Sachs ve BNY Mellon’dan blok zinciri ortaklığı

    Goldman Sachs ve BNY Mellon’dan blok zinciri ortaklığı

  • Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

    Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

  • AB ve ABD yüzde 15 gümrük vergisinde anlaşacak mı?

    AB ve ABD yüzde 15 gümrük vergisinde anlaşacak mı?

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi