F1’den 55 milyon dolarlık açılış: Apple Studios’un en büyük hiti olabilir
Brad Pitt’in başrolünde yer aldığı Apple Original Films’in yeni Formula 1 yarışı filmi F1, hafta sonunda gişe listelerinde zirveye yerleşti. Bu teknoloji devinin sinemalardaki ilk büyük hit oldu.
Öne çıkanlar
• F1, Hollywood’un çeşitli sektörel yayınlarında yer alan ön verilere göre hafta sonunda ABD'de gişesinde 55,6 milyon dolar kazandı. Buna ek olarak dünya genelinde 88,4 milyon dolar ve ön gösterimlerden 10 milyon dolar daha elde etti.
• Film, 200 milyon dolarlık yüksek bütçesini henüz geri kazanamadı ve kar edebilmesi için gelecek haftalarda izleyicileri sinemalara çekmeye devam etmesi gerekiyor.
• 2022 yılının sürpriz korku hiti M3GAN'ın devamı olan M3GAN 2.0 açılış haftasonunda gişede başarısız oldu; yalnızca 10,2 milyon dolar kazandı ve Ejderhanı Nasıl Eğitirsin gibi önceki haftaların filmlerinin gerisinde kaldı.
Arka plan
Apple Studios, son beş yılda Martin Scorsese’nin üç saatten uzun süren Killers of the Flower Moon ve 2021 En İyi Film Oscar’ını kazanan CODA gibi dikkat çekici birkaç film üretti. Ancak bu filmlerin birçoğu, yalnızca gişe satışlarıyla kar edemedi. Scorsese’nin filmi gişede 158,8 milyon dolar kazanarak, 200 milyon doları aşan tahmini bütçesinin oldukça gerisinde kaldı. Apple’ın bugüne kadar en çok hasılat yapan filmi, 2023 yılında Ridley Scott imzasıyla çıkan Napoleon oldu. Bir diğer tarihi epik film olan Napoleon'un yapım maliyeti 130 milyon ile 200 milyon dolar arasında değişiyordu. Film gişede 228 milyon dolar kazandı ve F1, etkileyici açılış haftasonunun ardından bu filmi geçme yolunda ilerliyor.
Apple, projede 2022’nin büyük hiti Top Gun: Maverick'in arkasındaki ekip olan yönetmen Joseph Kosinski ve efsanevi yapımcı Jerry Bruckheimer ile çalıştı. Top Gun: Maverick, dünya çapında gişede 1,2 milyar dolardan fazla kazanç elde etmişti. F1 yarış tutkunlarının aşina olduğu bir yolla, yatırımının bir kısmını şimdiden geri kazandı: Marka sponsorluğu. Yapımcılar, filmdeki kurgusal APXGP yarış takımı için isim haklarını gerçek markalara sattı; Brad Pitt’in aracı ve yarış tulumuna Mercedes ve Geico gibi markalar yerleştirildi. Yapımcı David Leener’ın Forbes’a verdiği bilgiye göre bu hamle filme yaklaşık 40 milyon dolar kazandırdı.