Harry ve Meghan'ın medya hamlesi: Netflix anlaşması yenilendi
Netflix, Prens Harry ve Meghan Markle’ın prodüksiyon şirketiyle beş yıllık büyük anlaşmadan sonra, daha küçük ölçekli ancak stratejik bir iş birliğine giderek içerik yatırımlarını sürdürüyor.
12 Ağustos 2025, 16:53
Güncelleme: 12 Ağustos 2025, 16:56
Prens Harry ve Meghan Markle tarafından kurulan medya şirketi Archewell Productions, Netflix ile yeni bir anlaşma imzaladı ve Netflix'in çiftle ilişkilerini kestiği yönündeki söylentilerin ardından ilk yeni projesini duyurdu.
• Yeni anlaşma, Netflix'in Harry ve Meghan'a tüm Archewell içeriklerinin münhasır hakları için ödeme yaptığı 2020 yılında imzalanan 100 milyon dolarlık beş yıllık anlaşmadan farklı bir yapıya sahip.
• New York Times'ın daha düşük bir değere sahip olduğunu bildirdiği yeni anlaşma kapsamında, Netflix, Archewell içeriklerini yayınlama konusunda ilk karar hakkına sahip.
• Yeni anlaşma Netflix'in daha az taahhüdünü içeriyor ve yayıncının kapsamlı anlaşmalardan uzaklaşmasını yansıtıyor.
• Netflix ayrıca, Markle'ın geçen yıl yayıncıyla birlikte kurduğu ve reçel, şarap ve kek karışımı gibi ürünler satan yaşam tarzı markası As Ever'a da yatırım yaptı. Times'a göre Netflix bazı ürünleri kendi tüketici ürün grubu aracılığıyla üretiyor ve gelirden pay alıyor.
Hala ilgi çekmeye devam eden dizi, 2025'in ilk yarısında 7,3 milyon saat daha izlendi. Anlaşma kapsamında, Prens Harry'nin yaralı gaziler için kurduğu spor etkinliğine katılan sporcuları konu alan Heart of Invictus belgeseli; etkili dünya liderlerini konu alan Live to Lead belgesel dizisi; profesyonel spor hakkında Polo ve With Love, Meghan da üretildi. With Love Netflix'in küresel top 10 listesinde bir hafta boyunca 10. sırada yer aldı ve ilk haftasında 12,6 milyon saat izlendi.
Öne çıkanlar
• Netflix aralarındaki ilişkinin sona erdiği iddialarının ardından, Harry ve Meghan ile iş birliğini yenilediğini duyurdu. Bu uzun süreli anlaşma Netflix'e tüm Archewell film ve televizyon projeleri için ilk reddetme hakkını verecek.• Yeni anlaşma, Netflix'in Harry ve Meghan'a tüm Archewell içeriklerinin münhasır hakları için ödeme yaptığı 2020 yılında imzalanan 100 milyon dolarlık beş yıllık anlaşmadan farklı bir yapıya sahip.
• New York Times'ın daha düşük bir değere sahip olduğunu bildirdiği yeni anlaşma kapsamında, Netflix, Archewell içeriklerini yayınlama konusunda ilk karar hakkına sahip.
• Yeni anlaşma Netflix'in daha az taahhüdünü içeriyor ve yayıncının kapsamlı anlaşmalardan uzaklaşmasını yansıtıyor.
• Netflix ayrıca, Markle'ın geçen yıl yayıncıyla birlikte kurduğu ve reçel, şarap ve kek karışımı gibi ürünler satan yaşam tarzı markası As Ever'a da yatırım yaptı. Times'a göre Netflix bazı ürünleri kendi tüketici ürün grubu aracılığıyla üretiyor ve gelirden pay alıyor.
Yeni anlaşmadan hangi projeler gelecek?
Netflix, bu ayın sonunda yayınlanacak olan With Love, Meghan'ın ikinci sezonuna ek olarak, çiftin Kaliforniya'daki evinde With Love, Meghan: Holiday Celebration adlı özel bir tatil bölümü çekeceğini duyurdu. Anlaşma, çok satan roman Meet Me at the Lake'in film uyarlamasını ve viral videolarıyla ünlü Uganda'daki bir yetimhaneyi konu alan Masaka Kids, A Rhythm Within adlı kısa belgeseli de içeriyor. Yayıncının açıklamasına göre Archewell Productions, Netflix ile ek projeler üzerinde aktif olarak çalışıyor.Harry ve Meghan Netflix'te neler yaptılar?
İlk anlaşma duyurulduğunda, Archewell ve Netflix belgeseller, belgesel diziler, sinema filmleri, programlar ve çocuk programları dahil olmak üzere ilham verici aile programları yapacağını açıklamıştı ancak son beş yılda sadece beş proje gerçekleştirdi ve bunların hiçbiri çocuk programı, sinema filmi veya senaryolu program değildi. 2022'de yayınlanan patlama yaratan Harry & Meghan belgesel dizisi, anlaşmanın en başarılı projesi oldu ve hala Netflix belgeselleri arasında ilk haftasında en çok izlenme süresine sahip olma rekorunu elinde tutuyor.Hala ilgi çekmeye devam eden dizi, 2025'in ilk yarısında 7,3 milyon saat daha izlendi. Anlaşma kapsamında, Prens Harry'nin yaralı gaziler için kurduğu spor etkinliğine katılan sporcuları konu alan Heart of Invictus belgeseli; etkili dünya liderlerini konu alan Live to Lead belgesel dizisi; profesyonel spor hakkında Polo ve With Love, Meghan da üretildi. With Love Netflix'in küresel top 10 listesinde bir hafta boyunca 10. sırada yer aldı ve ilk haftasında 12,6 milyon saat izlendi.