;
Arama

BYD Aralık'ta satış rekoru kırarak Tesla'yla farkı daralttı

Çin merkezli BYD Co., yıl sonu itibarıyla toplam satışlarını 4,25 milyon binek araca çıkararak elektrikli araç pazarında Tesla Inc. ile arasındaki farkı daraltmayı başardı. 2022’de tamamen fosil yakıtlı araç üretimini sonlandıran şirket, sübvansiyonlar ve alıcılara sunulan ekstra teşviklerle Aralık ayında yeni bir aylık satış rekoru kırdı.

02 Ocak 2025, 11:52 Güncelleme: 26 Mayıs 2025, 15:40

BYD Aralık ayında 509 bin 440 plug-in hibrit ve saf elektrikli araç sattığını duyurdu. Bu rakama 207 bin 734 adet elektrikli araç da dahil edildi ve şirketin yıllık akülü araç satışları 1,76 milyona ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 41 artış gösterdi.

Shenzhen merkezli otomobil üreticisinin yükselişi büyük otomobil şirketlerinin karşılaştığı zorluklarla çelişiyor. Nissan, Volkswagen ve Stellantis gibi batılı markalar, Çin pazarında satışlarında düşüş yaşarken elektrikli araçlara geçişte de BYD'nin gerisinde kalıyor.

Tesla'dan satış rakamları bekleniyor

Tesla bu hafta dördüncü çeyrek satış rakamlarını açıklamaya hazırlanıyor. Elon Musk’ın liderliğindeki şirketin yıllık satışlarda "hafif büyüme" veya rekor bir teslimat gerçekleştirmesi bekleniyor. Tesla, 2024 yılının son çeyreğinde en az 515 bin elektrikli araç teslim ederek 1,81 milyonluk yıllık teslimat hedefini karşılamayı planlıyor. Ancak analistler, Tesla’nın teslimatlarının beklentilerin biraz altında kalmasını öngörüyor.

BYD farkı kapatıyor

BYD, 2023 yılı boyunca üç aylık satışlarda Tesla’nın gerisinde kaldı. Üçüncü çeyrekte 1,16 milyon elektrikli araç satışıyla Tesla’nın 124 bin 100 araç gerisinde kalan BYD, son çeyrekte ise güçlü bir performans göstererek rakibiyle arasındaki farkı kapatmaya başladı. Şirketin Aralık ayında sağladığı satış verileri,yıllık bazda Tesla’ya yaklaşan bir başarıyı işaret ediyor.

BYD, 2023'ün son üç ayında yalnızca bir kez Tesla’yı geride bırakabildi ancak şirketin yükselişi küresel otomobil üreticileri arasındaki konumunu güçlendirdi. Satışlardaki artış BYD’yi yıllık bazda Ford ve Honda gibi devlerin önüne geçmeye yaklaştırırken şirketin gelirlerinin de 100 milyar doları aşması bekleniyor.

BYD’nin başarısı özellikle Çin içindeki güçlü satışlar ve yılın ikinci yarısında benzinli araçlardan geçişi teşvik etmek için yapılan sübvansiyon artışlarıyla desteklendi. Ancak Çin dışındaki satış hedefleri Avrupa Birliği'nin Çin menşeli elektrikli araçlara uyguladığı ek gümrük vergileri nedeniyle beklentilerin altında kaldı.

BYD’nin bu yükselişi önümüzdeki yıllarda elektrikli araç pazarındaki rekabeti daha da kızıştıracak gibi görünüyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

    İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

  • Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

    Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

  • AB'de yeni otomobil satışları haziranda sert düştü

     AB'de yeni otomobil satışları haziranda sert düştü

  • Tesla'nın karı ikinci çeyrekte yüzde 16 düştü

    Tesla'nın karı ikinci çeyrekte yüzde 16 düştü

  • Otomotivde ÖTV oranları değişti: Amaç yerli üretimi korumak

    Otomotivde ÖTV oranları değişti: Amaç yerli üretimi korumak

  • Gümrük tarifeleri GM'ye 1,1 milyar dolara mal oldu

    Gümrük tarifeleri GM'ye 1,1 milyar dolara mal oldu

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi