;
Arama

Yeni bir milyarder yarattı: Meesho bu yıl Hindistan’ın en büyük halka arzı oldu

Meesho, halka arzının ardından hisselerinin yüzde 95 yükselmesiyle bu yıl Hindistan’ın en iyi performans gösteren halka arzı oldu. Bu yükseliş şirketin CEO’su Vidit Aatrey’i milyarderler arasına taşıdı. Şirket, halka arzdan 54 milyar rupi toplarken yatırımcı ilgisi rekor seviyelere ulaştı.

18 Aralık 2025, 12:54
Yeni bir milyarder yarattı: Meesho bu yıl Hindistan’ın en büyük halka arzı oldu
Meesho CEO'su Vidit Aatrey

Bengaluru merkezli e-ticaret şirketi Meesho’nun hisseleri, geçen hafta borsada işlem görmeye başlamasının ardından yüzde 95 yükselerek, Hindistan’daki halka arz patlaması sırasında CEO ve kurucu ortak Vidit Aatrey’i milyarderler arasına taşıdı. Hisse senedi, 17 Aralık’ta Mumbai’de işlemlerin kapanışında yüzde 36 artışla hisse başına 216,34 rupiye (2,39 dolar) yükseldi. Böylece 10 Aralık’taki piyasa çıkışından bu yana toplam kazanç yüzde 95’e ulaştı ve Meesho’yu bu yıl Hindistan’ın en iyi performans gösteren halka arzı haline getirdi. Bu yükseliş, Meesho’nun piyasa değerini 976 milyar rupiye (10,8 milyar dolar) çıkarırken, Aatrey’in şirketteki yaklaşık yüzde 10’luk hissesinin değerini yaklaşık 1,1 milyar dolar seviyesine taşıdı.

Hissedarları arasında milyarder Masayoshi Son’un SoftBank’i ve Singapur merkezli özel sermaye şirketi Peak XV de bulunan Meesho, halka arzında hisse başına 111 rupiden 488,4 milyon hisse satarak 54 milyar rupi topladı. İlk halka arz, yaklaşık 81 kat fazla talep gördü. Meesho hisselerine yönelik güçlü talep, Hindistan’da artan yatırımcı iyimserliğini yansıtıyor. Ülkede bu yıl şimdiye kadar 300’den fazla şirket halka arz yoluyla yaklaşık 1,8 trilyon rupi topladı ve bu rakam, 2024 yılının tamamı için belirlenen ilk halka arzdan fon toplama rekorunu şimdiden aşmış durumda. Meesho, halka arzdan elde edilen geliri bulut altyapısını geliştirmek, pazarlama faaliyetlerini artırmak ve satın almaları finanse etmek için kullanacak.

2015 yılında Hindistan Teknoloji Enstitüsü Delhi mezunları Aatrey ve Sanjeev Kumar tarafından kurulan şirket, başlangıçta Fashnear adlı bir moda platformu olarak faaliyete başladı. Şirkette yüzde 6,6 hisseye sahip olan Kumar’ın net serveti, Meesho hisselerindeki yükselişin ardından yaklaşık 717 milyon dolar olarak tahmin ediliyor.

E-ticaret platformuna dönüşümü

2018 yılında Forbes Asya 30 altı 30 listesine giren kurucular, iş modelini perakendecilerin WhatsApp ve Facebook üzerinden satış yapmalarına yardımcı olacak şekilde dönüştürdü. Covid-19 pandemisinin zirve yaptığı 2021 yılında Meesho, küçük işletmelerden büyük üreticilere kadar herkesin ürünlerini çevrimiçi satabilmesini sağlayan tam teşekküllü bir e-ticaret platformuna dönüştü.

Geçen yılın sonunda şirketin yaklaşık 190 milyon kullanıcısı ve 400 bin satıcısı bulunuyordu. Amazon ve Walmart destekli Flipkart ile rekabet eden Meesho, düşük fiyatlı ürünler sunuyor ve satıcılardan komisyon almıyor. Gelirini lojistik, reklamcılık ve platform üzerinden satılan finansal ürünler gibi hizmetlerden elde ediyor. Şirketin geliri, Mart 2025’te sona eren mali yılda bir önceki yıla kıyasla yüzde 26 artarak 99 milyar rupiye yükseldi. Ancak şirket hala zarar ediyor. Aynı dönemde zararlar 3 milyar rupiden 39 milyar rupiye çıktı.


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok