Türkiye'de otomotiv satışlarından güçlü seyir sürüyor
Bu dönemde otomobil satışları 833 bin 382 adetle yüzde 10,98 büyürken, hafif ticari araç satışları da yüzde 7,23 artış göstererek 210 bin 414 adeti gördü.
Yalnızca ekim ayında pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19,4 yükseldi ve 116 bin 149 adetlik satışa ulaştı. Ekim performansında otomobiller yüzde 19,87 artışla 90 bin 695 adetle başı çekerken, hafif ticari araç satışları yüzde 17,78 yükselerek 25 bin 454 adet oldu.
Pazar, son 10 yılın ekim ortalamalarına kıyasla yüzde 60,2 büyüme kaydetti. Bu artış otomobilde yüzde 61,5, hafif ticari araçlarda ise yüzde 55,7 seviyesinde gerçekleşti.
SUV gövde tipi açık ara önde
Vergi avantajı nedeniyle A, B ve özellikle C segmenti araçlar tüketicinin öncelikli tercihi oldu. C segmenti, yüzde 55,9 payla 465 bin 750 adetlik satışa imza attı. Bu segmenti yüzde 26,5 payla B segmenti izledi.
Gövde tipinde ise tablo daha da net:
SUV’lar 518 bin 550 adet satışla toplam otomobil pazarının yüzde 62,2’sini oluşturdu. SUV modelleri; sedan yüzde 22,6, hatchback ise yüzde 14,2 payla takip etti.
Benzinli zirvede, elektrikli atağa kalktı
Motor tipi dağılımında benzinli araçlar 393 bin 399 adetle yüzde 47,2 payla liderliğini korudu. Hibrit otomobiller 219 bin 729 adetle yüzde 26,4, elektrikli modeller ise 148 bin 304 adet ve yüzde 17,8 payla önemli bir konuma yükseldi.
Elektrikli otomobillerde büyüme dikkat çekici:
• 160 kW altı modellerde satış artışı yüzde 96,8
• 160 kW üzeri modellerde artış yüzde 186,1
Otomatik vites tercihi ezici çoğunlukta
Kullanıcı eğilimleri vites tercihlerine de yansıdı. Satılan her 100 otomobilin yaklaşık 94’ü otomatik şanzımanlı olurken, manuel vitesli modeller yüzde 5,7’lik sınırlı bir pay aldı.
Hafif ticaride ‘van’ sınıfı lider
Hafif ticari araçta en baskın gövde tipi ise van oldu.
• Van: 157 bin 243 adet (yüzde 74,7)
• Kamyonet: 20 bin 045 adet (yüzde 9,5)