;
Arama

Nike’ın yeni CEO’su şirketin hatalarını saydı: Çok fazla indirim sunuluyor

Nike’ın CEO’su Elliott Hill, markada düzeltmek istediği üç şey olduğunu söyledi. Şirketin hatalarından birinin çok fazla promosyon ve indirim sunulması olduğunu belirtti. Ayrıca Hill’e göre şirket artık beş alana özel olarak odaklanacak. Koşu, basketbol, antrenman, futbol ve spor giyim.

20 Aralık 2024, 18:00 Güncelleme: 21 Aralık 2024, 12:58

Nike'ın yeni CEO'su göreve geleli iki ay olduğunu ve spor ayakkabı üreticisinin son yıllarda yaptığı üç önemli hatayı düzeltmek için çok çalıştığını söyledi. Elliott Hill, 2020 yılında pazar ve tüketici başkanlığı görevinden ayrıldıktan sonra ekim ayında şirkete CEO olarak döndü. Kendisi, 1988'de stajyer bir satış temsilcisiyken yükselen şirket çalışanlarından biri. Hill’in şirkete dönüşü, düşük satışlarla mücadele eden ve perakendeciler yerine doğrudan tüketiciye satış yapmanın sonuçlarıyla uğraşan Nike için önemli bir zamanda gerçekleşti. Şirketin hisseleri geçen yıl yüzde 36’dan fazla değer kaybetti. Şirket bu hafta 30 Kasım’da sona eren üç aylık dönemde bir önceki yıla göre yüzde 8 düşüşle 12,4 milyar dolar gelir açıkladı. Gelir açıklamasının ardından konuşan CEO Hill, şirketin düzeltmek istediği üç hatasını anlattı: 

1. Çok fazla indirim yapmak


Hill, perakendecinin çok fazla indirim sunduğunu ve promosyon verdiğini söyledi. Hill, “Yıla girerken, dijital platformlarımız tam fiyat ile promosyonlu satışlar arasında kabaca yarı yarıya bir dağılım sağlıyordu. İndirimlerin seviyesi sadece markamızı etkilemekle kalmıyor, aynı zamanda genel pazarı ve iş ortaklarımızın karlılığını da bozuyor” dedi. Buna karşı koymak için Nike’ın satış sayısını dizginleyeceğini belirten CEO, “Premium olmak aynı zamanda tam fiyat anlamına da geliyor” diye ekledi. 

2. Spor odağını kaybetmek


Hill ayrıca rotayı yeniden belirlemenin de önemini çizdi. Spor devinin CEO’su, “Spora olan takıntımızı kaybettik. Gelecek planlamamızda, sporla ilerleyeceğiz ve sporcuyu her kararın merkezine koyacağız. İnovasyonu, tasarımı, ürün yaratmayı ve hikaye anlatımını hızlandırmak için sporcu içgörülerinden yararlanmaya geri döneceğiz” diye konuştu. Hill, Nike'ın beş kategoriye odaklandığını söyledi: Koşu, basketbol, antrenman, futbol ve spor giyim. Antrenman, spor eğitimiyle ilgili faaliyetler için performans giysisi anlamına gelirken, spor giyim daha gündelik giysileri ifade ediyor.

3. Perakendecileri ile bozulan ilişkiler


Hill, Nike'ın yaptığı üçüncü hatanın, pazar yeri perakendecileriyle ilişkilerini bozmak olduğunu söyledi. Pandemi öncesinde şirket doğrudan tüketiciye satış yapmaya başladı ve küçük spor malzemeleri mağazaları ve spor ayakkabı butikleriyle bağlarını kopardı. Foot Locker ve Dick's Sporting Goods gibi spor ayakkabı devleri için ürün tahsisatını azalttı.  Hill, “Öncelik verdiğimiz son eylem, kilit toptan satış ortaklarımızın güvenini yeniden kazanmak ve inşa etmek. Bazı ortaklar ve kanallar onlara sırtımızı döndüğümüzü ve tutarlı bir şekilde iletişim kurmayı bıraktığımızı düşünüyor” dedi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Bütçe ağustosta 96,7 milyar TL fazla verdi

     Bütçe ağustosta 96,7 milyar TL fazla verdi

  • Hizmet üretimi temmuzda arttı

    Hizmet üretimi temmuzda arttı

  • TÜİK: İnşaat üretimi yıllık yüzde 24,1 arttı

    TÜİK: İnşaat üretimi yıllık yüzde 24,1 arttı

  • Çin, Nvidia’ya antitröst ihlali soruşturmasını sürdürüyor

    Çin, Nvidia’ya antitröst ihlali soruşturmasını sürdürüyor

  • Enka İnşaat, Total ile 1 milyar dolarlık projeye imza attı

    Enka İnşaat, Total ile 1 milyar dolarlık projeye imza attı

  • Borsa CHP davasının ertelenmesiyle yükseldi

    DHA
    Borsa CHP davasının ertelenmesiyle yükseldi

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler