;
Arama

Martı TAG’a yargıdan e-ulaşım lisansı

Mahkeme kararıyla Martı'nın eulaşım lisansı almasının önü açıldı. Ancak özel araçlarla verilen TAG hizmetinin hukuki durumu hâlâ tartışmalı.

26 Haziran 2025, 18:32

İstanbul 7. İdare Mahkemesi, Martı'nın iki yıl önce başlattığı davada şirketi haklı buldu ve eulaşım lisansı almasının önünü açtı. Mahkeme, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) lisans başvurusunu reddetmesini hukuka aykırı bulurken, İBB’nin karara yaptığı itiraz da üst mahkeme tarafından reddedildi. Böylece Martı, yasal taksileri kendi uygulaması üzerinden çağırabilecek.

Ancak bu karar, yalnızca Martı uygulaması üzerinden çağrılan sarı taksiler için geçerli. TAG adı verilen ve özel araç sahiplerinin yolcu taşıdığı sistem, hukuki açıdan hâlâ gri bir bölgede yer alıyor. Martı, bu modeli “yol arkadaşlığı” olarak tanımlasa da İstanbul Taksiciler Odası ve İBB bu hizmeti “korsan taşımacılık” olarak nitelendiriyor.

 

Taksi camiası baskı altında

Martı TAG’a yönelik mahkeme kararı, taksi sisteminin geleceğini yeniden tartışmaya açtı. İstanbul’daki taksi plakası piyasası uzun süredir reel bazda değer kaybederken, taksicilerin gelir kaynakları da TAG gibi alternatif modeller nedeniyle eriyor.

İBB’nin geçtiğimiz haftalarda başlattığı yeni plaka ihalesi ise beklenen ilgiyi görmedi. Satışa sunulan 150 plakadan yalnızca 9’una teklif geldi. Ayrıca, daha önce minibüslerden 8+1 taksilere dönüştürülen araçların da 4+1 taksiye çevrilmesine onay verilmesi, sektördeki rekabeti artıracak bir diğer gelişme olarak öne çıkıyor.

 

Korsan endişesi, teknolojik baskı

TAG sisteminde hizmet veren özel araçlar, yasal dayanak olmaksızın çalışmaya devam ediyor. Emniyet kontrollerinde korsan taşımacılık iddiasıyla araç bağlanabiliyor ve hem sürücüye hem yolcuya ceza kesiliyor. Martı’nın bu cezaları üstlendiği iddiaları dolaşsa da, araçlar 60 gün boyunca trafikten men ediliyor.

Martı, eulaşım lisansını aldıktan sonra platform üzerinden yasal taksi çağırma hizmetini güçlendirmeyi planlıyor. Uzmanlara göre bu durum, hem yolcu hem sürücü tarafında yeni tercihler yaratabilir. Ancak TAG sistemiyle özel araçların taşımacılığa devam edebilmesi için yasal düzenlemelere ihtiyaç duyuluyor.

 


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • ING dolar/TL tahminini revize etti

    ING dolar/TL tahminini revize etti

  • Rheinmetall savaş gemisi imalatçısı satın alıyor

    Rheinmetall savaş gemisi imalatçısı satın alıyor

  • ABD ile Çin TikTok konusunda anlaşmaya yaklaştı

    ABD ile Çin TikTok konusunda anlaşmaya yaklaştı

  • Bütçe ağustosta 96,7 milyar TL fazla verdi

     Bütçe ağustosta 96,7 milyar TL fazla verdi

  • Hizmet üretimi temmuzda arttı

    Hizmet üretimi temmuzda arttı

  • TÜİK: İnşaat üretimi yıllık yüzde 24,1 arttı

    TÜİK: İnşaat üretimi yıllık yüzde 24,1 arttı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler