;
Arama

LVMH Çin Başkanı Pop Mart yönetimine katıldı

LVMH’nin Çin Başkanı Andrew Wu, Labubu üreticisi Pop Mart’ın yönetim kuruluna katıldı. Bu durum oyuncak şirketinin hisselerinin yükselmesini sağladı.

15 Aralık 2025, 10:09

Dünya çapında popüler Labubu bebeklerini üreten Çinli Pop Mart International Group’un hisseleri, şirketin ülkenin en deneyimli lüks marka yöneticilerinden birini yönetim kuruluna atamasının ardından bu hafta yükseldi. Şirketin açıklamaya göre 2005’ten bu yana LVMH Greater China grup başkanı olan Andrew Wu, 10 Aralık itibarıyla Pop Mart yönetim kuruluna icra yetkisi olmayan üye olarak katıldı. 69 yaşındaki Wu, LVMH’deki görevinde şirketin Çin pazarındaki çok markalı portföyünü yönetiyor.

Serveti 15 milyar dolara çıktı

Pop Mart’ın Hong Kong’da işlem gören hisseleri, cuma günü 194,10 Hong Kong dolarından kapanarak, duyuru öncesindeki 190,40 Hong Kong dolarının üzerine çıktı. Hisseler bir yıl öncesine kıyasla iki katından fazla değer kazanarak, başkan Wang Ning ve ailesinin servetini Forbes Gerçek Zamanlı Milyarderler Listesi’nde 15,7 milyar dolara yükseltti. Labubu çılgınlığının etkisiyle Pop Mart’ın 2025’in üçüncü çeyreğine ait geliri, şirketin ekim ayında denetlenmemiş rakamlara dayanarak yaptığı açıklamaya göre bir önceki yıla kıyasla yüzde 245–250 arttı. Şirket, Çin’deki operasyonlardan elde edilen gelirin yüzde 185–yüzde 190 arttığını, yurtdışı satışların ise yüzde 365–370 yükseldiğini belirtirken, gelir rakamlarını açıklamadı. Hisseleri, ağustos ayında ulaştığı 2025 zirvesi olan 335,40 Hong Kong doları seviyesinin altına geriledi.

2010 yılında kurulan Pop Mart Wu’yu, “tüketici trendleri konusunda önde gelen bir otorite ve bölge için lüks sektöründe etkili bir profesyonel olarak değerli içgörüleri ve küresel vizyonu” nedeniyle övdü. Forbes’un Çince edisyonu olan Forbes China’da 2019 yılında yayımlanan bir röportaj ve kapak dosyasında Wu, Çin’de yerel yeteneklerin uluslararası moda ve tasarım liderlerinin varlığından nasıl fayda sağladığını anlatmıştı. Wu, “Çin, önemi nedeniyle tüm dünyadan artan bir uluslararası ilgi görüyor ve bu durum yerel tasarımcıları, yerel oyuncuları ve yerel katılımcıları çekmeye başladı. Burası sadece uluslararası bir yer değil. Bu etkileşim yayılıyor” demişti.

Görevi üç yıl sürecek

Wu, LVMH’de Çin grup başkanı olmadan önce, Şubat 2000 ile Ekim 2005 arasında Sony Music Entertainment Group’ta Asya başkan yardımcısı olarak görev yaptı ve Çin operasyonlarını yönetti. Daha önce ise Pop Mart’ın açıklamasına göre Ağustos 1993’ten Şubat 2000’e kadar LVMH Group bünyesinde Parfums Christian Dior’un genel müdürü ve icra direktörü olarak Çin operasyonlarını denetledi.

Wu, Kanada’daki York Üniversitesi’nden uluslararası ilişkiler ve beşeri bilimler alanında lisans diplomasına, yine York Üniversitesi bünyesindeki Schulich School of Business’tan uluslararası işletme ve pazarlama alanında yüksek lisans diplomasına sahip. Pop Mart, Wu’nun şirketteki görevinin üç yıl süreceğini ve yeniden seçime tabi olacağını belirtti. Wu, Pop Mart’tan yıllık sabit 1,2 milyon Hong Kong doları (154 bin dolar) nakit ücret ile yıllık 1,8 Hong Kong doları milyon tutarında hisse bazlı ödeme almaya hak kazanacak.


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok