;
Arama

Crocs’tan ilham aldı: Tasarladığı çantayla 100 milyon dolarlık satışa ulaştı

Bogg Bag’in kurucusu Kim Vaccarella, sıfırdan başladığı işini sosyal medyada viral hale getirerek bir fenomene dönüştürdü. Hiç moda geçmişi olmadan kurduğu çanta markasıyla 100 milyon dolarlık satışa ulaştı ve Forbes 2025 50 Üstü 50 listesine adını yazdırdı.

31 Temmuz 2025, 16:00
Crocs’tan ilham aldı: Tasarladığı çantayla 100 milyon dolarlık satışa ulaştı
Fotoğraf: Instagram/boggbags
Bogg Bag'in kurucusu Kim Vaccarella şirketini 2008 yılında ek iş olarak kurdu ve tam zamanlı odak noktası haline gelmesinden çok korkuyordu. Elde ettiği başarı ve anne odaklı Facebook grupları arasında viral olması, gelirin ve talebin yükselmesine neden oldu. Bogg Bag'in New Jersey’deki genel merkezinde, ofisin gri duvarlarındaki süslemeler seyrek. Girişteki “#boggbabe” neon tabelası ve bazı çantaların sergilendiği bir raf dışında, çalışanlar tipik açık ofis bölmelerinde otururken duvarlar büyük ölçüde boş. Boş duvarlar, piknik sepeti şeklindeki ve renkleri şeker pembeden koyu maviye kadar değişen, şirketin kült bir takipçi kitlesi oluşturduğu tuhaf plastik çantalarla tam bir tezat oluşturuyor.

Şirketin 55 yaşındaki kurucusu Kim Vaccarella'nın bu ikilem için bir açıklaması var: Şirketin ofislerini son beş yılda altı kez taşımak zorunda kalmış ve her seferinde envanterinin büyümesine uyum sağlamak için deponun boyutunu iki kattan fazla büyütmüş.

100 milyon dolar satış

Vaccarella, Bogg'un Covid-19 salgınından sosyal medyada çantaları gören insanlardan gelen sipariş akınına uğradığını söyledi. Vaccarella, 110.000'den fazla üyeye sahip bir Facebook grubu olan Peloton Moms'ta arkadaşlarının kendisine “Her yerdesin” dediğini hatırlıyor. Geçen yıl 100 milyon dolar satış gerçekleştiren ve Forbes'un muhafazakar bir yaklaşımla 88 milyon dolar değer biçtiği şirket, önce Facebook'ta, ardından TikTok ve Instagram'da yakaladığı başarı sayesinde 2025 yılında 170 milyon dolar gelir hedefine ulaşma yolunda ilerliyor. 

Forbes 2025 50 Üstü 50: İnovasyonu, azmi ve umudu tanımlayan kadınlarla tanışın

Şirketin üç yıldır karda olduğunu belirten Vaccarella, bunun stratejik işe alımlar (geçen yıl 60'ın biraz altında olan çalışan sayısı şu anda 80'in biraz üzerinde) ve 2024 yılına kadar pazarlama için bir dolar bile harcamamakla mümkün olduğunu söyledi. Markanın çantaları, en küçük ‘bitty’ modeli çin 60 dolardan ve orijinal tam boy versiyonu için 90 dolardan başlayan fiyatlarla Dick's Sporting Goods ve Target gibi büyük perakendecilerde satılıyor. 

Tüm Bogg çantaların ön ve arka panellerinde delikler bulunuyor ve kauçuk görünümlü plastik bir malzemeden (etilen-vinil asetat) üretiliyor ve esasen Birkin çantayla çiftleştirilmiş bir Croc ayakkabıya benziyor. Vaccarella, bu ilginç estetiğin kasıtlı olduğunu söylüyor. Vaccarella'nın ilk fikri, tasarımı Crocs'a götürmekti; şirketin 2006 yılında ayakkabı cazibesi markası Jibbitz'i 10 milyon dolara satın aldığını gördükten sonra Vaccarella bir çanta için en az 50 milyon dolar kazanabileceğini düşündü.

Fikrini beğenmendiler

2008'de şirketi resmen kurmak için yola çıktığında Vaccarella bir dizi zorlukla karşılaştı: Moda konusunda bir geçmişi yoktu (liseden ayrıldıktan sonra ticari bir emlak kredisi veren şirkette çalıştı) ve hazır giyim sektöründen kimse bu fikre yatırım yapmak istemedi.

Vaccarella'nın fikri, New York'ta görüştüğü perakendeciler tarafından reddedildi. Sonunda Crocs'tan biriyle telefonda görüşebildiğinde, fikrini söylemeden önce temsilci, şirketin bir araştırma ve geliştirme ekibi olduğunu ve dışarıdan gelen fikirlere açık olmadığını aktardı. Kendisi devam edeceğini söylediğinde, temsilci ona “iyi şanslar” dedi. Vaccarella, Forbes'a “Bunun neden işe yaramayacağına dair tüm nedenleri biliyorum” dedi. O zamanlar kağıt üzerinde bir tasarım olan çanta, “çok kullanışlı, çok büyük ve kimse birden fazla satın almak istemez” şeklinde tipik eleştirilere maruz kalıyordu.

Kendi numunesiyle devam etmeye karar verdi. İlk prototipleriyle fuarlarda olumlu tepkiler aldıktan sonra, Vaccarella 2012 yılında her şeyi riske attı ve kocasının emekli ikramiyesi ile çocuklarının üniversite fonlarından elde ettiği parayı kullanarak bir konteyner dolusu çanta satın aldı.  Ancak, gece yarısı evine gelen kargo, Vaccarella'nın heyecanını bozdu. Kutuları açtığında, normalde işlevsel olan çantaların ön kısımlarında boyama işlemindeki bir hata nedeniyle siyah çizgiler vardı. 

Kasırgayla dönen şans

Vaccarella sonunda kusurlu sevkiyat için başka bir kullanım alanı buldu ve bu değişiklik şirketine yeni bir soluk getirdi: O yılın ekim ayı sonlarında Jersey Shore'u vuran Sandy Kasırgası'nın mağdurlarına siyah çizgili çantaları bağışladı. Kısa süre sonra, daha fazla çanta isteyen müşterilerden telefonlar ve e-postalar gelmeye başladı; fırtına sonrası temizlik çalışmalarında çantaları kullananlar, çantaların sağlam ve kir tutmamasını beğenmişlerdi. 

Oscar’dan sağlık girişimciliğine: Halle Berry menopozun tabusunu yıktı

Vaccarella, Bogg çantasının pandemi sonrasında Facebook'ta anne grupları (Peloton Moms grubu dahil) arasında popüler hale geldiğini ve TikTok ve Instagram'da ikinci bir viral dalga yakaladığını, burada sık sık çok fazla eşya taşıyan ve dağınık işlerde çalışan genç anneler, sağlık çalışanları ve öğretmenler gibi bir kitleye ulaştığını söyledi.

29 yaşındaki sosyal medya influencer'ı e 1,6 milyon takipçisi olan üç çocuk annesi Kayla Gresh, “Sosyal medya platformlarında Crocs benzeri çantayı paylaşmanın doğasında tıklama tuzağı unsuru var” dedi. O da çantayı internette gördükten sonra satın alanlardan. Çantayı içeren videoları iyi performans gösteriyor. 

Bogg şu anda perakendecilerde ve doğrudan tüketiciye yönelik web sitesi aracılığıyla 1.900'den fazla noktada satışa sunulurken, Vaccarella ilk yıllarda işini kurmasında küçük perakendecilerin payı olduğunu belirtiyor. Midwestern giyim zinciri Glik's'in sahibi ve CEO'su Jeff Glik, 2018 yılında Florida'daki bir arkadaşından “Bu ürünü hiç duymamışsındır ama adı Bogg Bag ve bu ürünü mümkün olduğunca çabuk satmaya başlamalısın” diyen bir telefon aldığını söyledi.

72 mağazası olan küçük bir perakendeci olarak Glik, başarılı olmasının tek yolunun popüler ürünleri takip etmek ve trendlerin öncüsü olmak olduğunu söyledi. Bu strateji işe yaradı, ilk sipariş ettiği çantalar iki hafta içinde tükendi. İlk siparişin üç katı büyüklüğündeki ikinci sipariş de aynı yolu izledi. Bir konteyner dolusu sipariş vermeye karar verdiğinde, Vaccarella ona ödemenin yüzde 50'sini peşin olarak alması gerektiğini söyledi. Glik, CFO'sunun hoşnutsuzluğuna rağmen bunu kabul etti.

Electric Feel'in kurucusu ve CEO'su Austin Rosen, Vaccarella'yı Calvin Klein'da kariyerine başlayan moda dünyasının duayenlerinden babası Andrew Rosen ile tanıştırdı. Rosen ve Coach'un başkanı ve eski CEO'su Lew Frankfort'un da aralarında bulunduğu bir grup yatırımcıyla, 2023 sonunda şirketin yüzde 40 hissesini 50 milyon dolardan daha düşük bir değerlemeyle satın almak üzere bir anlaşma yaptı. Bu anlaşma kapsamında, şirketin kontrolü Vaccarella'da kalacaktı.

“İçgüdülerimi takip ettim”

Vaccarella, anlaşma hakkında “Hayatımda yaptığım birçok şey içgüdü ve sezgiye dayanıyor ve ben içgüdülerimi takip ettim. İyi bir ürünüm olduğunu biliyordum. Süreçlerimizin eksik olduğunu biliyordum. Ve bunu bir sonraki seviyeye taşımama yardım etmeye istekli olan insanları seviyorum. Yüzde 40 hissenin satışı, hızla büyüyen şirket için altyapı ekleme ve depo sistemi kurma yolunda atılmış bir adımdı” dedi.

Şu anda Vaccarella, her sezon yeni renklerle ürün yelpazesini güncel tutmaya odaklanıyor ve son olarak çantaları daha kişiselleştirilebilir ve işlevsel hale getiren bir aksesuar serisi piyasaya sürdü. 55 yaşında ve şu anda Forbes’un 2025 50 Üstü 50 listesinin bir üyesi olan Vaccarella, genç halini daha fazla kendine güvenmesi ve başkalarının ne düşündüğünü daha az önemsemesi konusunda uyarmak istediğini söyledi. Vaccarella, “İnsanların beni nasıl algılayacağından çok endişelendiğim için pek çok şeyi kendime sakladım. Bir şey yapmak istediğinizi hissediyorsanız, yaşınız ne olursa olsun, bunu yapın ve bir şans verin” diye ekledi.

"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Labubu’ya talep azaldı: Pop Mart’ın kurucusunun serveti 6 milyar dolar düştü

    Labubu’ya talep azaldı: Pop Mart’ın kurucusunun serveti 6 milyar dolar düştü

  • Elon Musk’tan bir milyar dolarlık Tesla hamlesi

    Elon Musk’tan bir milyar dolarlık Tesla hamlesi

  • SOCAR, Italiana Petroli'yi satın almaya çok yakın

    SOCAR, Italiana Petroli'yi satın almaya çok yakın

  • ING dolar/TL tahminini revize etti

    ING dolar/TL tahminini revize etti

  • Rheinmetall savaş gemisi imalatçısı satın alıyor

    Rheinmetall savaş gemisi imalatçısı satın alıyor

  • ABD ile Çin TikTok konusunda anlaşmaya yaklaştı

    ABD ile Çin TikTok konusunda anlaşmaya yaklaştı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler