Weber, mevcut mevzuatın tamamen değiştirileceğini belirterek, otomobil üreticileri için 2035’ten itibaren geçerli olacak CO₂ azaltım zorunluluğunun yüzde 100’den yüzde 90’a indirileceğini söyledi. Ayrıca 2040 sonrasında da tam azaltım hedefinin gündemde olmayacağını vurguladı. Weber’e göre bu karar, içten yanmalı motorlara yönelik fiili yasaklamanın sona erdiği anlamına geliyor.
Açıklamasında Almanya başta olmak üzere büyük otomotiv ekonomilerinin bu değişiklikten ciddi şekilde fayda sağlayacağını belirten Weber, düzenlemenin on binlerce sanayi çalışanının istihdamını koruyacağını ifade etti.
Ülkeler uzun süredir baskı yapıyordu
Almanya, İtalya ve bazı diğer üye devletler, “2035 sıfır emisyon” zorunluluğunun esnetilmesi için aylardır yoğun diplomasi trafiği yürütüyordu. Mevcut kural, 2035’ten sonra satılacak tüm yeni araçların sıfır CO₂ emisyonuna sahip olmasını şart koşuyor ve böylece benzinli ile dizel motorların satışına son veriyordu.
Otomotiv üreticileri de değişiklik talep ediyordu
Sektörün önde gelen şirketleri Volkswagen, Stellantis, Renault, Mercedes-Benz ve BMW, uzun süredir tamamen yasaklayıcı bir yaklaşım yerine daha gerçekçi hedeflerin belirlenmesini savunuyordu. Üreticiler, tüketici taleplerinin gözetilmesini, sentetik yakıtlar, hibrit çözümler ve içten yanmalı motorlarda verimliliği yükselten teknolojiler için yasal alan açılmasını talep ediyordu.