ABD merkezli sağlık hizmetleri yönetimi şirketi Omega Healthcare, evrak yoğun işler için otomasyon süreçlerini devreye aldı. UiPath’ın yapay zeka araçlarından biriyle beş yılda müşterilerinin yüzde 60 – 70’i için bu süreçleri otomatize ederek ayda 15 bin saat tasarruf etti. Evrak işleme süreleri yüzde 40, işlem tamamlama yüzde 50 kısaldı. Yapay zekanın başarılı entegrasyonları için örnek çok ama artık kimsenin ikna edilmeye ihtiyacı yok. Asıl ihtiyaç her gün sayısı artan YZ şirketleri ve çözümleri içinden, ihtiyaçlara en uygun olanını bulmak. Forbes Türkiye’nin WSI Londra ile birlikte Yapay Zeka Liderlik Endeksi oluşturmak üzere başladığı, Yapay Zeka Yuvarlak Masa Toplantıları’nda patronların ve üst düzey yöneticilerin sıkça dile getirdiği gibi en önemli zorluklardan biri de uygulanabilir çözümlere ulaşmak. “Forbes Türkiye-WSI Londra Yapay Zeka Eşleştirme Toplantıları”, YZ teknoloji şirketleri ile karar vericileri bir araya getirerek bu ihtiyacı karşılıyor.
1994’te Kanada’da kurulan WSI, 80’den fazla ülkede, 750 ofis ve binden fazla danışmanla hizmet veren, dünyanın en geniş dijital danışmanlık ağlarından biri. Pazarlama, insan kaynakları, üretim, KOBİ’ler, finansal servisler ve profesyonel servisler dikeylerinde yapılacak altı toplantının ilki, 24 Kasım’da pazarlama ve dijital pazarlama dikeyinde gerçekleştirilecek. Her toplantıda altı yapay zeka şirketi, o alanda çözüm arayan en fazla 20 şirketin karar vericilerine çözümlerini anlatacak. Farklı ülkelerden katılımcıların saat farkları da düşünülerek online olarak düzenlenecek toplantıların katılım ücreti 250 dolar.
WSI Londra, İstanbul Yönetici Ortağı, Yapay Zeka Odaklı İş Stratejisti Hande Ocak Başev, “Bu oturumlar klasik konferanslardan çok farklı. Her biri çözüm odaklı birer buluşma. Katılımcılar, sektörlerindeki spesifik sorunlara YZ tabanlı çözümler geliştiren şirketlerle tanışıyor. Böylece zaman kaybetmeden, ihtiyaçlarına en uygun teknolojiyi doğrudan görebiliyorlar” diyor.
Karar vericilerin karşısına çıkacak şirketleri, danışmanlık şirketi Empact Ventures seçiyor. Bu seçimlerde ekip yetkinliği, ürünün olgunluk düzeyi, teknolojinin özgünlüğü ve entegre edilebilirliği, pazar uyumu, veri koruma uyumluluğu ve rekabet konumu gibi kriterler dikkate alınıyor. “Şirketler YZ alanında doğru teknoloji şirketini seçmekte zorlanıyorlar. Çok hızlı gelişmelerin yaşandığı, sürekli yeni şirket ve çözümlerin çıktığı bir alan. Çok yatırım alan şirketlerin arka planda teknolojilerinin yeterli olmadığını görebiliyoruz. Şirketler parasını boşa harcamaktan korkuyor” diyor Hande Ocak Başev.
81 ülkede 31 dilde yayımlanan Forbes, global bir medya kuruluşu olmanın ötesinde, iş dünyasında bir ara bulucu, fikirleri ve vizyonları buluşturarak büyüten bir platform. Forbes’un ispata ve veriye dayalı kriterler ve tarafsız değerlendirmelerle hazırladığı, her alanda en başarılı şirketler ve kurucuları sıralayan listeleri dünyada bir referans kabul ediliyor. Forbes Türkiye, bu global ağın bir parçası olarak Türk iş dünyası ve markalarının ihtiyaçlarına cevap veren bir platform olarak konumlanıyor. Yapay Zeka Eşleştirme Toplantıları da bunun örneklerinden biri.
Forbes Türkiye Kurucu Ortağı ve Medya Grup Başkanı Ayşe Burçak Güven, “Odağımızda daima; değer katan/yaratan, inovatif, teknolojik gelişmeleri iş yapışına dahil eden, şeffaf, hesap verebilir ve sorumlu bir yayıncılık anlayışı oldu. Toplantı ve etkinliklerimizde hedefimiz aynı anlayışla, Türk iş dünyasına hak ettiği iletişim platformunu sunmak” diyor. Forbes, YZ’de de bu bakışla hareket ediyor. Yapay zekanın bugüne kadarki teknoloji devrimleri içinde en büyük dönüşümü yaratacağını söyleyen Güven: “Dolayısıyla sadece bir dönüşüm olarak yönetilemeyecek kadar büyük bir etkisi olacak. Forbes Türkiye olarak yapay zeka teknolojilerini üretenlerle, işlerini dönüştürecek yeni alanlarda kullanacak olanları bir araya getirme misyonuna katkıda bulunacağız” diyor.