Lojistikte yeni dönemin başlangıcı: Kuşak ve yol girişimi
Türkiye Asya, Avrupa ve Afrika’nın kesişim noktasında yer alıyor. Orta Koridor sayesinde doğudan batıya kesintisiz erişim sağlanabiliyor. Demiryolları, limanlar, enerji ve dijital altyapı yatırımlarıyla Asya ve Avrupa arasında güçlü bağlar kuruluyor. ‘Modern İpek Yolu’ olarak tanımlanan bu girişim, Asya’dan Avrupa’ya mal akışı için yeni rotalar açmakla kalmıyor, lojistik sektöründe hız, maliyet ve çeşitlilik açısından yeni bir dönemin de habercisi oluyor. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkanı Bilgehan Engin Orta Koridorun önemini şöyle anlatıyor: “Orta Koridor, özellikle Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin ardından Çin ile Avrupa arasındaki en kritik güzergahlardan biri haline geldi. Ancak Türkiye’deki bazı eksikler nedeniyle bugün operatörler Karadeniz rotasını tercih ediyor. Gürcistan bir ‘hub’ işlevi görürken Azerbaycan da Hazar kıyısındaki yeni liman ve demiryolu bağlantılarıyla payını artırıyor.”
Türkiye, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı, Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, liman yatırımları ve lojistik merkezlerle küresel ticaretteki etkinliğini artırıyor. Bu projeler, sadece taşıma kapasitesini büyütürken Türkiye’nin bölgesel bir lojistik üs olma potansiyelini güçlendiriyor. Gümrük süreçlerinde hayata geçirilen dijital dönüşüm de transit geçişlerde hız ve verimlilik sağlıyor. Engin, “Kuşak-Yol Girişimi lojistikte süreleri kısaltıyor, maliyetleri düşürüyor, tedarik zincirini çeşitlendiriyor. Bu da hem sektörü dijital ve stratejik bir yapıya dönüştürüyor hem de Türkiye için önemli fırsatlar yaratıyor” diyerek bu yatırımların stratejik değerini vurguluyor.
"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
Egem Eraslan'ın disiplini ve tutkusu sayesinde Midas unicorn olma yolunda hızla ilerliyor
Erkan Kızılocak / Kıdemli Editör
-
-
-
Can Vitali Hakko Vakkorama ile Z Kuşağının moda ve deneyim anlayışını şekillendiriyor
Erdal Kaplanseren
-
-