Kiralabunu ve Kiralarsın sahip olmadan deneyimleme imkanı sunuyor
Bir zamanlar tüketimin altın kuralı fark yaratmak için sahip olmaktı. En son model telefona, en güçlü süpürgeye, en hızlı bilgisayara… İndirimleri kovalayan, peşin fiyatına taksit kollayan akıllı tüketiciler bu işe yoğun mesai harcıyordu. Artık dengeler hızla değişiyor. 2024 itibarıyla 200 milyar dolara ulaşan küresel kiralama pazarı, cazip bir seçeneğe sahip: Sahip olmadan kullanmak! Ipsos araştırmasına göre Türkiye’de de 18 - 45 yaş arası bireylerin yüzde 62’si satın almak yerine kiralamanın daha mantıklı olduğu düşüncesinde. Çünkü kullanıcı ürünü yalnızca ihtiyacı olduğu süre boyunca elinde tutuyor, işini bitirince iade ediyor. Bu yaklaşım hem büyük maliyetlerin önüne geçiyor hem de ürünü satın almadan önce deneyimleme imkanı veriyor. Artık tüketiciler için asıl mesele ürünün sahibi olmak değil ona kolayca erişmek. Türkiye’nin 20,1 milyar dolarlık tüketici elektroniği pazarında, elektronik kiralamanın kısa sürede 1 milyar doları aşması beklentisi de trendin bu yönde güçlendiğini gösteriyor. Bu dönüşümün Türkiye’deki en güçlü temsilcileri ise Kiralabunu ve Kiralarsın. İkisi de aynı fikrin etrafında şekillenmiş olsa da işleyişleri, vizyonları ve hedefleri farklı.
Türkiye’de elektronik kiralama işinin ilk girişimcisi, Kiralabunu’nun kurucu ortağı Elif Kapıcı. 37 yaşında ve Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji mezunu. Kendisi 2020’de iş dünyasından, aile ve arkadaş çevresinden bir araya geldiği ortakları Sinan Ventura, Alper Erdem ve Cenk Yılmaz ile Avrupa ve Amerika’daki kiralama modellerini inceleyip bu pazarı Türkiye’ye uyarlamaya karar vermiş. Ona göre Türkiye, hem teknoloji kullanım oranı hem de nüfus yapısı açısından, bu modelin hızla benimsendiği ülkelerle benzer özellikler taşıyor. Yaklaşık beş yıl önce son kullanıcının e-ticaret yoluyla kolayca erişebildiği bir sistem kurmuş.