E-ticarette son kilometreyi yeniden yazmak
E-ticaretin büyümesiyle birlikte lojistik sektörünün en hızlı dönüşen alanlarından biri son teslimat, yani ‘last mile delivery’ oldu. Artık tüketiciler siparişlerinin günlerce yolda kalmasını kabul etmiyor; saatlerle ölçülen teslimat süreleriyle hizmet almayı bekliyor. Bu değişim, klasik dağıtım modellerini yetersiz hale getirirken mikro dağıtım rotalarının öne çıkmasını sağlıyor.
Mikro dağıtım rotaları, siparişlerin şehir içi ya da mahalle bazlı küçük depo ve mikro merkezlerden en kısa sürede tüketiciye ulaştırılmasına dayanıyor. Geleneksel lojistik zincirinde tek bir ana depodan yüzlerce noktaya gönderim yapılırken, mikro dağıtımda ağ çok daha esnek ve çok merkezli hale geliyor. Bu da hem hız hem de maliyet optimizasyonu sağlıyor.
"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
Egem Eraslan'ın disiplini ve tutkusu sayesinde Midas unicorn olma yolunda hızla ilerliyor
Erkan Kızılocak / Kıdemli Editör
-
-
-
Can Vitali Hakko Vakkorama ile Z Kuşağının moda ve deneyim anlayışını şekillendiriyor
Erdal Kaplanseren
-
-