;
Arama

Volkswagen Grubu'nun 2024'te karı geriledi

Alman otomotiv üreticisi Volkswagen Grubu’nun faaliyet karı Çin'le zorlu rekabet ve yüksek yapılandırma maliyetleri nedeniyle geçen yıl yüzde 15 düştü.

11 Mart 2025, 17:00

Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını da bünyesinde bulunduran Volkswagen Grubu, geçen yıla ilişkin finansal sonuçlarını duyurdu. Buna göre grubun, 2023’te 322,28 milyar euro olan satış geliri, 2024’te yüzde 0,7 artışla 324,65 milyar euro'ya çıktı.  Şirketin faaliyet karı yüzde 15,4 azalışla 19,06 milyar euro olurken net karı yüzde 31 düşüşle 12,4 milyar euro'ya geriledi. Şirket, 2023’te yüzde 7 olan kar marjının (karın ciroya oranı) ise 2024’te yüzde 5,9 olduğunu duyurdu.

Brüksel'deki fabrikanın kapatılması etkiledi

Volkswagen Grubu'nun faaliyet karındaki düşüşte yeniden yapılandırma maliyetleri ile birlikte Çin satışlarındaki düşüşler etkili oldu. Brüksel'deki Audi fabrikasının kapatılması da maliyetleri artıran nedenler arasında gösterildi.

Alman üreticinin ana pazarı olan Avrupa'da ve Çin'deki satışlardaki keskin düşüşler, şirketin üretim kapasitesini büyük ölçüde azaltmasına neden olmuştu.

Grup, geçen yıl araç teslimatının bir önceki yıla göre yüzde 3,11 azalarak 9,037 milyona gerilediğini açıkladı. Grup, bu yıl piyasaya 30 yeni araç çıkarmayı planlarken, satışların yüzde 5’e kadar artmasını bekliyor. Şirketin yönetimi, hissedarlara 2024 için temettü ödemelerinin 2023’e göre yüzde 30 azaltılmasını teklif edecek.

Almanya'daki toplu iş sözleşmesi kapsamındaki 120 bin çalışanın 2024 ikramiyesi ise bir önceki yıla göre yüzde 1,4 artarak 4 bin 799 euro oldu.

Volkswagen, geçen yıl son yılların en sert tasarruf tedbirlerinden birini uygulamaya koymuştu. Şirket, yatırımlarını finanse etmeye devam edebilmek ve satılan araç başına karını artırabilmek için Almanya'da 35 bin kişiyi işten çıkarmayı planlıyor.


Kapanan Audi fabrikasının geleceği tartışılıyor


Belçika basınında yer alan habere göre, Audi markasının şubat ayı sonunda kapanan Brüksel'deki üretim tesisinin gelecekte nasıl değerlendirileceği konusunda çeşitli seçenekler değerlendiriliyor. Fabrikanın askeri üretime yöneltilmesi öne çıkan fikirler arasında yer alıyor. Belçika Savunma Bakanı Theo Francken, tesisin savunma şirketlerine sunulmasını ve askeri üretim yapılmasını isteyenler arasında bulunuyor. Bu kapsamda Francken seçenekleri değerlendirmek üzere tesisi savunma şirketleri temsilcileriyle birlikte ziyarete hazırlanıyor.

Saldırı endişesi

Fabrikaya ev sahipliği yapan Forest'ın Belediye Başkanı Charles Spapens ise tesisin savunma sanayine ve silah üretimine yönlendirilmesine sıcak bakmıyor. Spapens, askeri üretim yapılması halinde bölgeye saldırı riskinin artacağını ve "ilk bombalanacak" yer olabileceği uyarısında bulundu.

Bir başka seçenek ise fabrikanın bölümlere ayrılarak daha küçük üreticilere sunulması olarak öne çıkıyor. Brüksel'in Forest belediyesinde yer alan fabrika 54 hektarlık bir alan üzerinde bulunuyor. Tesisin gelecekte ne şekilde değerlendirileceği konusunda tartışmalar sürüyor.

Daha fazla bilgi

Alman otomobil üreticisi Volkswagen Grubu'na ait Audi markasının Belçika'nın başkenti Brüksel'de bulunan 76 yıllık fabrikası 28 Şubat’ta tamamen kapanmıştı. Audi yönetimi, 2024 Eylül ayı başında Volkswagen Grubu'nun Brüksel'deki fabrikaya üretim için hiçbir model tahsis etmediğini açıklamış ve bu durum, fabrika çalışanlarını ve sendikaları rahatsız etmişti. Çalışanlar, işbaşı yapmamış, yoğun protestolar düzenlemiş ve üretimi tamamlanmış otomobillerin anahtarlarını almıştı. Audi, kapanacak Brüksel fabrikası için yeni yatırımcı aramaya başlamıştı. Bu süreçte 20'den fazla yatırımcıyla görüşülmesine rağmen uygun alıcı bulunamamıştı.
 


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

    İngiltere'de otomobil ve hafif araç üretimi dibi gördü

  • Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

    Türkiye’deki ÖTV düzenlemesi Tesla’ya yeni bir darbe vurdu

  • AB'de yeni otomobil satışları haziranda sert düştü

     AB'de yeni otomobil satışları haziranda sert düştü

  • Tesla'nın karı ikinci çeyrekte yüzde 16 düştü

    Tesla'nın karı ikinci çeyrekte yüzde 16 düştü

  • Otomotivde ÖTV oranları değişti: Amaç yerli üretimi korumak

    Otomotivde ÖTV oranları değişti: Amaç yerli üretimi korumak

  • Gümrük tarifeleri GM'ye 1,1 milyar dolara mal oldu

    Gümrük tarifeleri GM'ye 1,1 milyar dolara mal oldu

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi