;
Arama

Unilever CEO'su Hein Schumacher: 1 milyar euro'luk gıda birimini satacağız

Dünya çapında 400 firmayı bünyesinde barından Unilever, yaklaşık 1 milyar euro’luk satış geliri bulunan gıda markalarını satmaya hazırlanıyor. Unilever daha önce de gıda işini basitleştirme planını duyurdu ancak CEO Schumacher yeni açıklamada da hangi markaların gözden çıkarılacağına dair bilgi vermedi.

02 Aralık 2024, 14:49

Unilever geçtiğimiz yıldan bu yana operasyonlarını en büyük 30 güçlü markasını pazarlamaya ve özellikle Avrupa’daki işlerini düzenlemeye daha fazla odaklanacak şekilde yeniden ayarlamaya çalışıyor.

Hollandalı FD gazetesine konuşan Unilever CEO'su Hein Schumacher, yaklaşık 1 milyar euroluk toplam satış geliri olan gıda markalarının satılacağını ifade etti.

Schumacher, Unilever'in daha önce duyurduğu gıda işini basitleştirme planlarının bir parçası olarak hangi markaları satmak istediğini belirtmedi.

Dondurma birimini satacak

Mart ayında Unilever, Magnum ve Ben & Jerry's gibi markalara ev sahipliği yapan dondurma birimini devredeceğini duyurdu.

Schumacher, FD'ye "oldukça çeşitli yiyecek markaları portföyünü" daraltmayı hedeflediğini ve soslara, çeşnilere ve restoranlar ile diğer profesyonel mutfaklara yönelik ürünlere odaklandığını söyledi.

Schumacher, "Acil satış yapmıyoruz. Her zaman stratejik olarak mükemmel uyum sağlamayan ancak Unilever'in bir parçası olarak kalacak markalar olacak" dedi.

Rusya'daki varlıklarını da sattı

Unilever, Rusya'daki iştirakini satarak Ukrayna savaşının iki buçuk yılı geride bırakması ile birlikte Moskova'daki faaliyetlerini sonlandıran şirketlerin sonuncusu oldu.

Firmanın Rusya'daki varlıkları, halihazırda birkaç başka Batılı işletmenin üretim tesisini bünyesine katmış yerel bir şirket Arnest Group tarafından satın alındı.

Financial Times'a göre satış, Rusya'daki işletmenin yanı sıra Unilever'in Belarus'taki faaliyetlerini de içeriyor ve yaklaşık 600 milyon euro (22,4 milyar Türk Lirası) değerinde.

Unilever şu anda 190'dan fazla ülkede Axe, Horlicks, Ben & Jerry's, Lipton gibi markalarıyla çeşitli ürünler satıyor. Ev bakımı, kozmetik, beslenme, kişisel bakım ve dondurma olmak üzere beş alanda varlar. Şirketin ayrıca Hindistan, Pakistan, Çin, İngiltere, Hollanda ve ABD'de araştırma ve geliştirme faaliyetleri bulunuyor.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Fast Food milyarderleri: Kariyerine yemek zincirlerinde başlayan girişimciler

    Fast Food milyarderleri: Kariyerine yemek zincirlerinde başlayan girişimciler

  • Tesla’nın tek sorunu Elon Musk değil

    Tesla’nın tek sorunu Elon Musk değil

  • Google ve Apple cezaları sonrası Trump’tan AB’ye tehdit: Ticaret soruşturması başlatırım

    Google ve Apple cezaları sonrası Trump’tan AB’ye tehdit: Ticaret soruşturması başlatırım

  • Yat, tekne ve gezinti gemilerine ÖTV geldi

    Yat, tekne ve gezinti gemilerine ÖTV geldi

  • Değişen iş dünyasında liderlerin dikkate alması gereken dört strateji

    Değişen iş dünyasında liderlerin dikkate alması gereken dört strateji

  • Google'ın piyasa değeri 1 trilyon doları aşar mı?

    Google'ın piyasa değeri 1 trilyon doları aşar mı?

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dolar milyarderi Türkler