;
Arama

Tofaş’ın Stellantis Türkiye’yi devralma süreci yeniden masada

Rekabet Kurumu tarafından reddedilen Tofaş'ın Stellantis Türkiye'yi devralma süreci yeniden değerlendirilecek. Konuya dair bilgi sahibi olan kaynaklara göre yetkililer kurumla görüşüyor

04 Aralık 2024, 16:23 Güncelleme: 04 Aralık 2024, 16:29

Tofaş’ın Stellatis Türkiye’yi devralma süreci yeniden canlanıyor. Rekabet Kurumu tarafından reddedilen anlaşmanın tekrar değerlendirileceği konuşuluyor. Bloomberg’ün haberine göre Stellantis’in Türkiye’deki birimini satma anlaşması yeni rekabet testine tabi tutulacak. Tofaş, Stellantis'in Türkiye dağıtım kolunu devralmak istiyor. Düzenleyici kurum Tofaş'ın devralma başvurusunu ekim ayında reddetti. Konu hakkında bilgi sahibi kişilere göre Türk yetkililer Stellantis’in yerel dağıtım kolunun satışını engelleme kararını potansiyel olarak tersine çevirmek için görüşmelerde bulundu.

Eski CEO’nun stratejisiydi

İsminin gizli tutulmasını isteyen bu kaynaklar, hükümet yetkilileri ile Stellantis'in ülkedeki otomobil dağıtım işini devralacak olan Tofaş'ı temsil eden yöneticiler arasında yapılan görüşmelerin ardından Rekabet Kurumu'nun kararını yeniden gözden geçirdiğini söyledi. Tofaş, yorum isteyen sorulara e-posta ile verdiği yanıtta, antitröst kararının “geçici” bir adım olduğunu ve onay sürecindeki gelecekteki gelişmelerin kamuoyu ile paylaşılacağını aktardı.

Stellantis'in Türkiye gibi daha düşük maliyetli ülkelere yönelmesi, pazar günü istifa eden eski CEO Carlos Tavares dönemindeki stratejisinin önemli bir parçasıydı. Şirketin Kuzey Amerika ve Avrupa'dan sonra gelişmekte olan pazarlara odaklanma stratejisinin, grup yeni bir lider ararken değişmeden kalması bekleniyor. Yetkililer, o dönemde 420 milyon dolar değer biçilen anlaşmayı, iki tarafın yetkililerin kaygıları gidermek için yeterli taahhütte bulunmamasını gerekçe göstererek reddetti. Kararla Tofaş'ın Peugeot, Citroen, Opel ve DS Automobiles gibi Stellantis markalarını Türkiye'ye ithal etme ve dağıtma konusundaki münhasır hakları reddedilmiş oldu. Şirket resmi olarak Fiat otomobilleri ve parçalarını da üretiyor.

İki firmanın antitröst kurumunun endişelerini gidermek için başka garantiler verip vermediği bilinmiyor. Kaynaklara göre nihai karar henüz verilmedi. Stellantis ve Tofaş, her iki şirket için de önemli bir pazar olan Türkiye'deki faaliyetlerini konsolide etmeye yönelik daha geniş bir stratejinin parçası olarak geçen yıl anlaşmayı duyurdu. Bursa ilindeki fabrikasında sedan ve hafif ticari araçlar üreten Tofaş, Stellantis ve Türkiye'nin en büyük holdingi Koç Holding’e eşit oranda ait.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • ABD ve Çin karşılıklı gümrük vergilerini 90 günlüğüne durduruyor

    ABD ve Çin karşılıklı gümrük vergilerini 90 günlüğüne durduruyor

  • Trump ilaç fiyatlarını düşürecek kararnameyi imzalıyor

    Trump ilaç fiyatlarını düşürecek kararnameyi imzalıyor

  • Türkiye'nin otomotiv üretiminde düşüş

    Türkiye'nin otomotiv üretiminde düşüş

  • Ticaret müzakereleri piyasaları canlandırdı

    Ticaret müzakereleri piyasaları canlandırdı

  • BDDK: Faiz oranı riskinde üst sınır yüzde 15 oldu

    BDDK: Faiz oranı riskinde üst sınır yüzde 15 oldu

  • ABD ve Çin anlaştı mı?

    ABD ve Çin anlaştı mı?

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?