;
Arama

Temu ve Shein ABD'de fiyat artırıyor

Çin merkezli e-ticaret platformları Temu ve Shein, ABD’deki ürün fiyatlarını gelecek haftadan itibaren yükselteceklerini duyurdu. Şirketler artış oranlarına dair bilgi paylaşmazken, yaptıkları açıklamaların neredeyse birebir aynı olması dikkat çekti.

17 Nisan 2025, 14:00

Temu ve Shein, fiyat artışının gerekçesi olarak “küresel ticaret kurallarındaki ve tarifelerdeki son değişiklikleri” gösterdi. İki şirket de 25 Nisan’dan itibaren fiyat düzenlemesine gideceklerini belirtirken, operasyonel maliyetlerin yükseldiğine vurgu yaptı. Bu gelişme ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin menşeli ürünlere yönelik yüksek gümrük vergisi kararlarının bir yansıması olarak görülüyor.

Düşük fiyat dönemi bitiyor mu?

Temu ve Shein, agresif reklam stratejileri ve uygun fiyatlarıyla ABD pazarında hızlı büyüme yakalamıştı. Ancak yüzde 145'e varan gümrük vergileri ve 800 dolar altındaki ürünler için uygulanan muafiyetin kaldırılması bu iş modelini zorluyor. “De minimis” olarak bilinen bu muafiyetin 2 Mayıs’ta sona ermesiyle birlikte Çin ve Hong Kong’dan gelen tüm ürünler artık yüksek vergiye tabi olacak.

Siyasi baskılar etkili oldu

ABD’deki politikacılar, iş dünyası ve güvenlik kurumları uzun süredir bu vergi muafiyetinin kaldırılması gerektiğini savunuyordu. Bu uygulamanın sahte ya da kaçak ürünlerin ülkeye girişini kolaylaştırdığı yönündeki eleştiriler sonunda karşılık bulmuş görünüyor.

Reklam bütçelerinde kesinti

Temu ve Shein, geçtiğimiz yıl sosyal medya platformlarının en büyük reklamverenleri arasında yer almıştı. Ancak son haftalarda bu alandaki harcamalarda ciddi düşüş yaşandı. Sensor Tower verilerine göre Facebook, Instagram, TikTok ve X gibi platformlar bu durumdan olumsuz etkilenebilir.

ABD merkezli Amazon da kasım ayında benzer bir hamle yaparak, 20 dolar altındaki ürünlerden oluşan yeni bir alışveriş kategorisi başlattı. Bu ürünlerin büyük bölümü Temu ve Shein’in sunduklarına benzer içerikler taşıyor.

Müşterilere alışveriş çağrısı

Fiyat artışı kararına rağmen her iki marka da müşterilerine alışveriş yapmaya devam etmeleri yönünde çağrıda bulundu. Temu yaptığı açıklamada, “Stoklarımızı güçlendirdik ve fiyatları mümkün olduğunca düşük tutmak için çalışıyoruz,” ifadelerine yer verdi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • AB'de konut krizine karşı 300 milyar euro fon hazırlığı

    AB'de konut krizine karşı 300 milyar euro fon hazırlığı

  • Kur korumalı mevduatta son haftaların en büyük çıkışı

    Kur korumalı mevduatta son haftaların en büyük çıkışı

  • Starbucks Çin pazarında büyümek için yeni ortaklar arıyor

     Starbucks Çin pazarında büyümek için yeni ortaklar arıyor

  • Türkiye'de hızlı ticaretin röntgeni: Hamburger zirvede, 160 milyon liralık Dubai çikolatası satıldı

    Türkiye'de hızlı ticaretin röntgeni: Hamburger zirvede, 160 milyon liralık Dubai çikolatası satıldı

  • Enerjisa Enerji’den 1 milyar TL’lik yeni tahvil ihracı

    Enerjisa Enerji’den 1 milyar TL’lik yeni tahvil ihracı

  • Japon otomotiv üreticilerine 19 milyar dolarlık fatura

    Japon otomotiv üreticilerine 19 milyar dolarlık fatura

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?