;
Arama

Temu ve Shein ABD'de fiyat artırıyor

Çin merkezli e-ticaret platformları Temu ve Shein, ABD’deki ürün fiyatlarını gelecek haftadan itibaren yükselteceklerini duyurdu. Şirketler artış oranlarına dair bilgi paylaşmazken, yaptıkları açıklamaların neredeyse birebir aynı olması dikkat çekti.

17 Nisan 2025, 14:00

Temu ve Shein, fiyat artışının gerekçesi olarak “küresel ticaret kurallarındaki ve tarifelerdeki son değişiklikleri” gösterdi. İki şirket de 25 Nisan’dan itibaren fiyat düzenlemesine gideceklerini belirtirken, operasyonel maliyetlerin yükseldiğine vurgu yaptı. Bu gelişme ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin menşeli ürünlere yönelik yüksek gümrük vergisi kararlarının bir yansıması olarak görülüyor.

Düşük fiyat dönemi bitiyor mu?

Temu ve Shein, agresif reklam stratejileri ve uygun fiyatlarıyla ABD pazarında hızlı büyüme yakalamıştı. Ancak yüzde 145'e varan gümrük vergileri ve 800 dolar altındaki ürünler için uygulanan muafiyetin kaldırılması bu iş modelini zorluyor. “De minimis” olarak bilinen bu muafiyetin 2 Mayıs’ta sona ermesiyle birlikte Çin ve Hong Kong’dan gelen tüm ürünler artık yüksek vergiye tabi olacak.

Siyasi baskılar etkili oldu

ABD’deki politikacılar, iş dünyası ve güvenlik kurumları uzun süredir bu vergi muafiyetinin kaldırılması gerektiğini savunuyordu. Bu uygulamanın sahte ya da kaçak ürünlerin ülkeye girişini kolaylaştırdığı yönündeki eleştiriler sonunda karşılık bulmuş görünüyor.

Reklam bütçelerinde kesinti

Temu ve Shein, geçtiğimiz yıl sosyal medya platformlarının en büyük reklamverenleri arasında yer almıştı. Ancak son haftalarda bu alandaki harcamalarda ciddi düşüş yaşandı. Sensor Tower verilerine göre Facebook, Instagram, TikTok ve X gibi platformlar bu durumdan olumsuz etkilenebilir.

ABD merkezli Amazon da kasım ayında benzer bir hamle yaparak, 20 dolar altındaki ürünlerden oluşan yeni bir alışveriş kategorisi başlattı. Bu ürünlerin büyük bölümü Temu ve Shein’in sunduklarına benzer içerikler taşıyor.

Müşterilere alışveriş çağrısı

Fiyat artışı kararına rağmen her iki marka da müşterilerine alışveriş yapmaya devam etmeleri yönünde çağrıda bulundu. Temu yaptığı açıklamada, “Stoklarımızı güçlendirdik ve fiyatları mümkün olduğunca düşük tutmak için çalışıyoruz,” ifadelerine yer verdi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Fast Food milyarderleri: Kariyerine yemek zincirlerinde başlayan girişimciler

    Fast Food milyarderleri: Kariyerine yemek zincirlerinde başlayan girişimciler

  • Tesla’nın tek sorunu Elon Musk değil

    Tesla’nın tek sorunu Elon Musk değil

  • Google ve Apple cezaları sonrası Trump’tan AB’ye tehdit: Ticaret soruşturması başlatırım

    Google ve Apple cezaları sonrası Trump’tan AB’ye tehdit: Ticaret soruşturması başlatırım

  • Yat, tekne ve gezinti gemilerine ÖTV geldi

    Yat, tekne ve gezinti gemilerine ÖTV geldi

  • Değişen iş dünyasında liderlerin dikkate alması gereken dört strateji

    Değişen iş dünyasında liderlerin dikkate alması gereken dört strateji

  • Google'ın piyasa değeri 1 trilyon doları aşar mı?

    Google'ın piyasa değeri 1 trilyon doları aşar mı?

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dolar milyarderi Türkler