TAV Havalimanları, 2025 yılının ikinci çeyreğinde 191,6 milyon TL net zarar açıkladı. Şirketin bu dönemde 840 milyon TL net kâr elde etmesi bekleniyordu. Bir önceki çeyrekte 1,7 milyar TL zarar açıklayan TAV, zararını önemli ölçüde azaltmış olsa da hâlâ kâra geçemedi. Zararın sınırlı kalmasında satışlardaki büyüme, brüt kârdaki artış ve operasyonel iyileşmeler etkili oldu. Ancak yüksek finansman giderleri şirketin performansını baskılamaya devam etti.
30 Temmuz 2025, 11:41
TAV’ın ikinci çeyrek satış gelirleri 19,6 milyar TL ile beklentilerin hafif altında kaldı. Buna rağmen ciro, geçen yıla göre yüzde 36’nın üzerinde artış gösterdi. Artışta, yurtdışındaki operasyonlar, yeni ticari alanlar ve teknolojik projelerin etkisi hissedildi. Şirketin brüt kâr marjı ise yüzde 41,48’e yükselerek çeyreklik bazda belirgin bir toparlanma kaydetti.
FAVÖK güçlü geldi, marjlar toparlandı
Şirketin faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK), 6,3 milyar TL ile beklentinin yüzde 5 üzerinde gerçekleşti. FAVÖK marjı da yüzde 32,5'e çıkarak hem çeyreklik hem yıllık bazda artış gösterdi. Özellikle Türkiye dışındaki havalimanlarının katkısı, bu dönemdeki marj iyileşmesini destekledi.
Yılın ilk yarısında toplam zarar 1,9 milyar TL
TAV Havalimanları, 2025 yılının ilk yarısında toplam 1,9 milyar TL net zarar açıkladı. İlk çeyrekteki büyük zarar, bu sonuca doğrudan etki etti. İlk altı ayda şirketin satışları 34 milyar TL'ye ulaşırken, FAVÖK 9,8 milyar TL oldu. Brüt kâr marjı geçen yılla benzer seviyelerde kaldı.
Euro bazında büyüme sınırlı kaldı
Yılın ilk yarısında euro bazlı satışlar yüzde 12 artarak 823,5 milyon euroya, FAVÖK ise yüzde 10 artışla 236,7 milyon euroya yükseldi. Ancak marjlardaki bu sınırlı büyümede, düşük kârlılığa sahip projeler ve kur etkileri belirleyici oldu. Şirket bu dönemde 50 milyon euro zarar açıkladı; bunun büyük kısmı tek seferlik, nakit çıkışı gerektirmeyen kalemlerden kaynaklandı.
2025 beklentileri: Ciro ve yolcuda artış, kârda temkinlilik
TAV, 2025 yılı için konsolide cironun 1.750–1.850 milyon euro arasında gerçekleşmesini ve toplam yolcu sayısının 110–120 milyon bandına çıkmasını öngörüyor. Dış hat yolcularının artışı bu büyümeyi destekleyecek. FAVÖK’ün ise yüzde 6 ila yüzde 20 arasında artarak 520–590 milyon euro seviyesine çıkması bekleniyor. Ancak şirket, artan amortisman ve finansman yükü nedeniyle net kârda düşüş olabileceği uyarısında bulunuyor.
Borçluluk oranında düşüş hedefleniyor
2024 sonunda 3,52 seviyesinde olan Net Borç / FAVÖK oranının, 2025 yılı sonunda 2,5–3 aralığına gerilemesi bekleniyor. Bu da şirketin borçluluğunu azaltma yönünde bir adım olarak öne çıkıyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Fed faiz oranını sabit tuttu
David Ellison, babasının gölgesinde medya imparatoru oluyor
UBS’ten küresel ticaret uyarısı: İyimserlik artıyor ama riskler sürüyor