Pazarlamanın yeni önceliği: Müşteri verilerini korumak
Ankete katılan CMO’ların (pazarlama müdürleri) yarısından fazlası, önümüzdeki iki yıl içinde veri gizliliğini güçlendirmeye odaklanacaklarını belirtti. Bu oran, geçen yıl yapılan ankette 10 kişiden 4’ü seviyesindeydi.
Güven ve sadakat için veri koruma şart
Forrester Research kıdemli analisti Stephanie Liu, pazarlama yöneticilerinin artık veri güvenliği politikalarında daha fazla sorumluluk üstlendiğini vurguluyor. Liu’ya göre bu değişim, sadece tüketicilerin artan farkındalığından değil, aynı zamanda müşterilere verileri üzerinde daha fazla kontrol verilmesinin etkileşimi artırmasından kaynaklanıyor.
Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 80’inden fazlası, müşteri güvenini ve sadakatini sağlamak için gizliliğe öncelik veren bir pazarlama anlayışının artık zorunlu olduğunu düşünüyor.
Müşteri deneyimini geliştirmek için en çok öne çıkan strateji ise siber güvenliği güçlendirerek veri korumasını sağlamak oldu. CMO’ların üçte ikisi, memnuniyetin anahtarı olarak veri güvenliğini gösterirken, geçen yıl bu oran sadece üçte birin biraz üzerindeydi.
Yapay zeka yeni riskler getiriyor
Yapay zekanın pazarlamada giderek daha fazla kullanılması, farklı kaynaklardan gelen verilerin güvenliğini daha kritik hale getirdi. Liu, “Yapay zekanın bunu çok daha büyük bir sorun haline getireceğini düşünüyorum” diyerek, pazarlama ekiplerinin hem veri güvenliği hem de şeffaflık konusunda daha büyük sorumluluklarla karşı karşıya kaldığını belirtiyor.
Ankete katılan CMO’ların yaklaşık yüzde 75’i yapay zekanın beraberinde getirdiği gizlilik, etik ve veri kalitesi sorunlarını aşmak için güçlü bir veri yönetimi stratejisinin gerekli olduğu görüşünde. Bu oran geçen yıl yüzde 66 seviyesindeydi.
Liu, tüketicilerin yapay zekayı anlamakta zorlandığını vurgularken, “Henüz yapay zekanın doğru kullanımı ile yanlış kullanımı arasında net bir sınır çizilmiş değil” değerlendirmesinde bulunuyor.