Starbucks’tan Çin iddialarına yalanlama
Söz konusu iddia, Çin’in saygın ekonomi yayın organlarından Caixin tarafından ortaya atıldı. Haberde, Starbucks’ın Çin kolunu satmak amacıyla birden fazla yatırımcıyla ön görüşmeler gerçekleştirdiği öne sürüldü. Ancak potansiyel satışa konu olan varlıkların neyi kapsadığına dair net bir bilgi paylaşılmadı.
"Stratejik öneme sahip bir pazardan çekilmek söz konusu değil"
Bu gelişmelerin ardından şirketten yapılan yazılı açıklamada, Çin’deki mağazaların satışının gündemde olmadığı vurgulandı. Bir şirket temsilcisi, "Şu anda Çin operasyonlarımızın tamamının satışı gündemimizde değil" ifadelerini kullandı.
Çin, Starbucks için kritik önemde
Starbucks, Çin’i küresel büyüme stratejisinde kilit pazar olarak görüyor. Ülkede 6 binden fazla şubesi bulunan şirket, Çin’i ABD’den sonra en büyük gelir kaynağı olarak konumlandırıyor. Bu nedenle Çin pazarından çıkma olasılığı hem finansal hem de operasyonel açıdan gerçekçi bulunmuyor.