Sigortacılıkta rekabetin yeni ölçütü: Deneyim
Bugün uygulamada olan yapay zeka destekli hasar tespiti, görüntü tanıma, parametrik sigortalar, kişiselleştirilmiş poliçeler ve self-servis platformlar, müşteri deneyimini dönüştürüyor. Gelecekte ise blokzincir tabanlı otomatik ödemeler, IoT (nesnelerin interneti) ile bütünleşen sistemler, küçük dil modellerinin proaktif danışmanlığa evrilmesi ve risk analizi için geliştirilen “agentic AI” (özerk YZ) çözümleri bu dönüşümü daha da ileriye taşıyacak. “Non-agentic” olarak bilinen klasik yapay zekanın aksine agentic AI, Kendine verilen hedefler doğrultusunda çevreyi algılayıp kararlar alır ve eyleme geçer, hatta bazen kendi alt-hedeflerini belirleyerek daha otonom çalışır.
Hasar tespiti, sigortacılığın en kritik adımlarından biri. Bugün birçok ülkede afet sonrası hasar, yapay zeka destekli uydu, dron ve LiDAR görüntüleriyle saatler içinde belirleniyor. Bu yöntemler, müşterinin beyanına duyulan ihtiyacı azaltırken şeffaflığı artırıyor. Görüntü tanıma teknolojileri de çatı, araç ya da altyapı hasarını saniyeler içinde ayırt edebiliyor. Böylece tazminat süreci hızlandırılarak hem operasyonel verimlilik hem de müşteri için zaman tasarrufu sağlanıyor. Henüz deneme aşamasında olan sosyal medya ve IoT verilerinin sürece entegrasyonuyla ise maliyet hesaplarının gelecekte daha doğru yapılacağı öngörülüyor.
"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
-
-
-
BLG Capital üçüncü fonu ile 500 milyon dolarlık yatırımlar için hazır
Nilgün Balcı Çavdar / Yazı İşleri Müdürü
-
LC Waikiki’nin yeni hedefi Avrupa pazarında üçüncülüğe yükselmek
Nilgün Balcı Çavdar / Yazı İşleri Müdürü
-