Renault Group’tan maliyetleri düşürme kararı
Yılın ilk çeyreğinde satış adetlerini artıran Renault Group, 2024’ün ilk çeyreğine göre yüzde 2,9’luk artışla toplam 564 bin 980 araç satışı gerçekleştirdi. Satışlardaki bu yükselişe rağmen cironun gerilemesi, maliyet yönetimini bir kez daha şirketin öncelikli gündemi haline getirdi.
Yeni modeller satışları destekledi
Renault Group’un Finans Direktörü Duncan Minto, yaşanan büyümenin yeni modellerin başarısından kaynaklandığını belirtti. Minto, “Yeni ürünlerimiz ilk çeyrekte faturalandırılan araçlarımızın yüzde 28,3’ünü oluşturdu. Bu oranın yıl boyunca artmasını bekliyoruz” dedi. 2025 sonunda şirketin Avrupa pazarında en güncel ürün gamına sahip olacağını da vurguladı.
Zorlu ortamda önlem alma zamanı
Duncan Minto, küresel ekonomideki belirsizliklerin sürdüğünü hatırlatarak “Bu istikrarsız ortamda rekabetçiliğimizi korumak için ilave maliyet düşürme önlemlerini hayata geçiriyoruz” açıklamasında bulundu.
Hedef: Yüksek kâr ve güçlü nakit akışı
2025 yılı için iddialı hedefler koyan Renault Group, bu yıl içinde 7 yeni modelin lansmanını yapmaya hazırlanıyor. Şirket, yıl sonunda yüzde 7’nin üzerinde faaliyet kârı ve 2 milyar Euro’yu aşan serbest nakit akışı hedefliyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
-