Pop Mart'ın Labubu çılgınlığı Wang Ning’i Çin’in en zenginleri arasına taşıdı
Pop Mart’ın kurucusu Wang Ning, Labubu oyuncaklarının dünya çapında yarattığı çılgınlık sayesinde ilk kez Çin’in en zengin 10 kişisi arasına girdi.
Pekin merkezli Pop Mart International Group’un başkanı ve CEO’su olan Wang Ning, Forbes Gerçek Zamanlı Milyarderler Listesi’ne göre Çin’in 10. en zengin kişisi oldu. Forbes gerçek zamanlı milyarderler listesine göre şirketin hisse değerine dayalı olarak 21 milyar dolarlık servete sahip olan 38 yaşındaki Wang, ülkenin en zenginleri arasında en genç isim olarak öne çıkıyor. Listede ByteDance kurucusu Zhang Yiming, Nongfu Spring Başkanı Zhong Shanshan ve Tencent kurucu ortağı Ma Huateng gibi isimler de yer alıyor.

Pop Mart’ın Hong Kong borsasında işlem gören hisseleri bu yıl üçe katlanarak 270 Hong Kong dolarının (34,40 ABD doları) üzerine çıktı. Şirketin Hong Kong doğumlu sanatçı Kasing Lung tarafından tasarlanan Labubu figürleri, Rihanna, Dua Lipa ve Blackpink üyesi Lisa gibi dünya çapında ünlü isimlerin koleksiyonlarına girdi.
Tavşanı andıran, sivri kulaklı, tırtıklı dişli ve muzip ifadeli Labubu, mağazalarda kaosa neden oluyor. Nisan ayında üçüncü nesil Labubu figürlerinin piyasaya sürülmesinin ardından Londra’daki bir mağazada oyuncaklar için kavga çıktı. Çin’de ise insan boyutundaki bir Labubu figürü geçtiğimiz hafta 1,08 milyon yuana (150 bin dolar) açık artırmada satıldı.
Çin’in Ping An Bankası, 50 bin yuan üzerinde mevduat yatıran müşterilere Labubu hediye ederek yeni hesap açılışlarını teşvik etmeye çalıştı. Ancak finansal düzenleyiciler bu uygulamayı mevduat toplamak için uygunsuz teşvik olarak değerlendirdiği için durduruldu.
Artan taleple birlikte Deutsche Bank ve Morgan Stanley gibi yatırım bankaları, Pop Mart hisseleri için fiyat hedeflerini önemli ölçüde yükseltti. Deutsche Bank, güçlü yurt dışı büyüme ivmesini gerekçe göstererek hedef fiyatını yüzde 52 artırarak 303 Hong Kong dolarına çıkardı.
Deutsche Bank analisti Jessie Xu, bir araştırma notunda “Bir çizgi roman/oyuncak fikri mülkiyetinin hem Asya kültürleri hem de Batılı pop ve spor yıldızları tarafından benimsenmesi oldukça nadir bir durum” ifadesini kullandı.
Pop Mart sözcüsü, hisse fiyatı hakkında yorum yapmadı.
Ancak tüm uzmanlar yükselişin kalıcı olacağına inanmıyor. Morningstar’ın Hong Kong merkezli analisti Jeff Zhang, “Pop Mart hisselerini uzun vadede fazla değerlenmiş buluyoruz” dedi. Zhang, Labubu gibi önde gelen karakterlerin satış başarısını korumasına rağmen, tüketici ilgisinin başka markalara kayabileceği uyarısında bulundu.
Everbright Securities International’da görev yapan stratejist Kenny Ng ise uzun vadeli büyümenin, Pop Mart tasarımcılarının gelecekte de trend yaratacak ürünler geliştirip geliştiremeyeceğine bağlı olduğunu söyledi. Ng, şirket hisselerinin şu anda biraz pahalı olduğunu belirtti. 365 milyar Hong Kong doları piyasa değerine ulaşan Pop Mart, 2025 tahmini kazancının 50 katından fazla bir çarpanla işlem görüyor.
Pop Mart, Hong Kong Borsası üzerinden nisan ayında paylaştığı verilere göre, bu yılın ilk çeyreğinde satışlarının yıllık bazda yüzde 170’e kadar arttığını duyurdu. Şirket, 2025 yılı için yıllık satışlarını yüzde 50’den fazla artırarak 20 milyar yuan seviyesinin üzerine çıkarmayı hedefliyor. 2024 yılında şirketin geliri yüzde 107 artarak 13 milyar yuana, şirket ortaklarına atfedilen net kârı ise yüzde 180’in üzerinde artışla 3,1 milyar yuana yükseldi.
Ng, kısa vadeli yatırımcıların temkinli olması gerektiğini belirterek “Hisseler biraz düşerse yatırım fırsatı doğabilir. Şu anda kesinlikle ucuz değiller” değerlendirmesini yaptı.