OpenAI, yapay zeka destekli arama motoruyla Google'a rakip oldu
OpenAI'a göre, Perşembe günü ücretli ChatGPT Plus ve ChatGPT Team kullanıcıları için bir arama özelliği etkinleştirildi ve yeni özellik, önümüzdeki aylarda chatbot'un ücretsiz sürümünü kullananlara sunulacak.
Arama motoru, Temmuz ayında ayrı bir ürün olarak SearchGPT adı altında yaklaşık 10 bin kullanıcı ve bazı yayıncılardan oluşan bir grup arasında test edildi. OpenAI, bu ürünün arama sonuçları sağlamak için şirketin yapay zeka modellerini kullanacağını söyledi.
ChatGPT'nin yeni arama motoru, doğrudan bir web sitesine bağlantı vermek yerine, web sitelerinden gelen bilgileri özetliyor ve ardından atıf bağlantısıyla kısa açıklamalar sağlıyor ve kullanıcıların takip soruları sormasına veya kenar çubuğunda diğer ilgili bağlantıları açmasına olanak tanıyor.
Bir örnekte, Ağustos ayında Kuzey Karolina eyaletine bağlı Boone şehrinde düzenlenen müzik festivalleri için yapılan aramada, her festivalin bir listesi ve kısa bir açıklaması, ardından o festivale ait bir web sitesine bağlantı ve etkinlik planlaması veya bilet satışı gibi diğer ilgili sonuçlara bağlantılar içeren bir kenar çubuğu çıkıyor.
OpenAI daha önce yayıncıların arama sonuçlarında "nasıl göründüklerini yönetebileceklerini" ve içeriklerinin aramalarda görünürken OpenAI'nin modellerini eğitmek için kullanılmasını tercih etmeyeceklerini söylemişti.
Temel Arka Plan
Şirket arama pazarında Google ile rekabete girerken, bu yıl OpenAI'den yeni bir arama motoru hakkında spekülasyonlar yapıldı. Bloomberg, Mayıs ayında konuya aşina bir kişiye atıfta bulunarak, OpenAI'nin Google ve AI arama girişimi Perplexity ile rekabet etmek amacıyla ChatGPT için yeni bir arama özelliği geliştirdiğini bildirdi . The Verge'e göre , o sırada OpenAI ürünü geliştirmek için "agresif bir şekilde Google çalışanlarını kandırmaya çalışıyordu" . OpenAI'nin, Google'ın şirketin yıllık geliştirici konferansında Gemini AI ürünlerine yönelik planlarını açıklamasından önce Mayıs ayında yeni arama motorunu planladığı bildirildi . OpenAI, geçtiğimiz yıl Associated Press, Financial Times, The Wall Street Journal'ın ana şirketi News Corp ve Politico ve Business Insider'ın ana şirketi Axel Springer dahil olmak üzere çeşitli yayıncılarla ortaklık kurdu. Bu ortaklıklar, OpenAI'nin kullanıcı sorgularını yanıtlamak ve şirketin AI modellerini eğitmek için her yayıncının içeriğini kullanmasına olanak tanıyor.
Makale yayıncıları dava açtı
New York Times, Aralık ayında OpenAI ve Microsoft'a karşı, AI modellerini eğitmek için kullanılan milyonlarca telif hakkıyla korunan makalenin yayıncı tarafından "yasadışı kullanımı" iddiasıyla dava açtı . Times, OpenAI ve Microsoft'un ChatGPT ve Bing Chat'i destekleyen teknolojisinin (şimdi Copilot olarak adlandırılıyor) "Times içeriğini kelimesi kelimesine okuyan, onu yakından özetleyen ve ifade tarzını taklit eden çıktılar üretebileceğini" iddia ediyor. OpenAI, kullanıcıların ChatGPT'yi veya şirketin diğer ürünlerini Times'a abone olmak için "yerine" kullanmadıklarını öne sürerek şikayetin bazı bölümlerini reddetmek için bir dilekçe verdi . Dava devam ediyor.
"Yapay Zeka" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
forbes.com.tr
2025 Forbes 30 altı 30'dan İlayda Şamilgil: NASA projesinden kendi girişimine
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
2025 Forbes 30 altı 30’da yer alan Gökçe Güven: Pazarlamayı yeniden tanımlıyoruz