;
Arama

Martı TAG’a yargıdan e-ulaşım lisansı

Mahkeme kararıyla Martı'nın eulaşım lisansı almasının önü açıldı. Ancak özel araçlarla verilen TAG hizmetinin hukuki durumu hâlâ tartışmalı.

26 Haziran 2025, 18:32

İstanbul 7. İdare Mahkemesi, Martı'nın iki yıl önce başlattığı davada şirketi haklı buldu ve eulaşım lisansı almasının önünü açtı. Mahkeme, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) lisans başvurusunu reddetmesini hukuka aykırı bulurken, İBB’nin karara yaptığı itiraz da üst mahkeme tarafından reddedildi. Böylece Martı, yasal taksileri kendi uygulaması üzerinden çağırabilecek.

Ancak bu karar, yalnızca Martı uygulaması üzerinden çağrılan sarı taksiler için geçerli. TAG adı verilen ve özel araç sahiplerinin yolcu taşıdığı sistem, hukuki açıdan hâlâ gri bir bölgede yer alıyor. Martı, bu modeli “yol arkadaşlığı” olarak tanımlasa da İstanbul Taksiciler Odası ve İBB bu hizmeti “korsan taşımacılık” olarak nitelendiriyor.

 

Taksi camiası baskı altında

Martı TAG’a yönelik mahkeme kararı, taksi sisteminin geleceğini yeniden tartışmaya açtı. İstanbul’daki taksi plakası piyasası uzun süredir reel bazda değer kaybederken, taksicilerin gelir kaynakları da TAG gibi alternatif modeller nedeniyle eriyor.

İBB’nin geçtiğimiz haftalarda başlattığı yeni plaka ihalesi ise beklenen ilgiyi görmedi. Satışa sunulan 150 plakadan yalnızca 9’una teklif geldi. Ayrıca, daha önce minibüslerden 8+1 taksilere dönüştürülen araçların da 4+1 taksiye çevrilmesine onay verilmesi, sektördeki rekabeti artıracak bir diğer gelişme olarak öne çıkıyor.

 

Korsan endişesi, teknolojik baskı

TAG sisteminde hizmet veren özel araçlar, yasal dayanak olmaksızın çalışmaya devam ediyor. Emniyet kontrollerinde korsan taşımacılık iddiasıyla araç bağlanabiliyor ve hem sürücüye hem yolcuya ceza kesiliyor. Martı’nın bu cezaları üstlendiği iddiaları dolaşsa da, araçlar 60 gün boyunca trafikten men ediliyor.

Martı, eulaşım lisansını aldıktan sonra platform üzerinden yasal taksi çağırma hizmetini güçlendirmeyi planlıyor. Uzmanlara göre bu durum, hem yolcu hem sürücü tarafında yeni tercihler yaratabilir. Ancak TAG sistemiyle özel araçların taşımacılığa devam edebilmesi için yasal düzenlemelere ihtiyaç duyuluyor.

 


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Bankacılık sektörünün mevduatı 23,8 trilyon lirayı aştı

    Bankacılık sektörünün mevduatı 23,8 trilyon lirayı aştı

  • Merkez Bankası rezervleri 7 haftanın ardından ilk kez geriledi

    Merkez Bankası rezervleri 7 haftanın ardından ilk kez geriledi

  • Kompozit sektörü ihracatta vites yükseltiyor

    Kompozit sektörü ihracatta vites yükseltiyor

  • Koç Bakır Kablo, Afrika’daki enerji projelerine kablo tedarikini genişletiyor

    Koç Bakır Kablo, Afrika’daki enerji projelerine kablo tedarikini genişletiyor

  • Meta, OpenAI’dan üç ismi transfer etti

    Meta, OpenAI’dan üç ismi transfer etti

  • Omega Grup dönüşümün merkezine teknolojiyi aldı

    Hasan Kuş / Editör
    Omega Grup dönüşümün merkezine teknolojiyi aldı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)