;
Arama

Klasik bir yarış değil

Tek amacın kazanmak olarak kurgulanmadığı bir yarış, sıcak hava balonlarının gökyüzünü süslediği, peri bacalarıyla kaplı güzergahta koşuldu. Türkiye Klasik Otomobil Kulübü’nün nisan ayında Kapadokya’da düzenlediği ralliye 75 klasik otomobil katıldı. Bir sonraki buluşma 19 Mayıs’ta Ayvalık’ta başlayıp Midilli’de bitecek.

06 Mayıs 2025, 08:00

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) hakemleri tarafından açıklanan kesin netice tablosuna göre Kapadokya’da düzenlenen rallide genel klasmanda birinciliği Burak-Fulden Dağaltı çifti 1971 model Alfa Romeo Giulietta’ları ile kazandılar. İkinci sırada Ege Özalp ve Ege Anıl yer aldı. Onların otomobilleri ise 63 yaşında bir Mercedes 200. Üçüncü sırada 1972 model Anadol kürsüdeydi... Bahar Rallisi’ne katılan 75 araç içerisinde 1934 model Ford Pickup en kıdemli olan. V8 motorlu, üç vitesli kamyonet, 91 yaşına rağmen 90 kilometre hıza ulaşabiliyor. Yarışa katılan klasiklerin en gençleri 30 yaşında…

Ralli, ilgili federasyon gözetiminde görevli hakemler eşliğinde yapılan bir spor müsabakası olsa da bu kadar değerli ve narin araçlarla yapılan yarış, ‘kazanmak’ motivasyonu ile düzenlenmiyor. Zaten klasik otomobil yarışlarında sürat bir kriter değil. Sürücüler co-pilotlarının desteği ile parkuru doğru sürede tamamlamak için yarışıyor. Yarış, kamuya açık yollarda yapıldığı için trafik kurallarına uymak çok önemli. 


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    Forbes 2025 milyonerler listesi: En zengin 100 Türk