JPMorgan Türk perakende hisselerinde hedef fiyatlarını değiştirdi
JP Morgan, Türkiye'de 2025'te birçok şirketin zorlu bir tüketici manzarasında yol alacağını ve sınırlı fiyat artışlarıyla büyümeyi dengelemeye çalışacağını öngördü.
Hanzade Kılıçkıran ve Siddhant Sahoo imzalı 11 Aralık tarihli raporda tüketici odaklı şirketlerin enflasyon düşüşü sürecinde istikrarlı marjları sürdürmekte zorlanacağını ifade eden kurum, gerçek kârlılık artışı fırsatlarının BİM, Migros, Ford Otosan ve Tofaş gibi şirketlerle sınırlı olmasını bekliyor.
Raporda şirketlerin hisse fiyatlarının hâlâ düşük olduğu, 10 yıllık ortalamalara göre yaklaşık yüzde 40 ve 2026 için JPM'nin F/K ve FAVÖK tahminlerine göre uluslararası emsallerine kıyasla yüzde 30 iskonto sunduğundan kazanç fırsatlarının var olduğuna inanıldığı belirtildi.
Raporda şirketlerin hedef fiyatlarına da revizyonlar geldi.
JP Morgan’ın Türk hisseleri için verdiği yeni hedef fiyatlar aşağıdaki gibi:
Arçelik - 243 TL (Eski 223,60 TL)
Bim - 985 TL (Eski 436 TL)
Coca Cola - 79 TL (Eski 71,50 TL)
Fort Otosan - 2240 TL (Eski 1303 TL)
Hepsiburada - 4,85 dolar
Koç Holding - 325,20 TL (Eski 210 TL)
Migros - 982 (Eski 432 TL)
Şok - 73 TL (Eski 123 TL)
TOFAŞ - 278,80 TL (Eski 326 TL)
THY - 494 TL
"Gıda perakendecileri güvenli liman"
Gıda perakendecilerini güvenli bir liman olarak gören raporda, sektörde BİM ve Migros öne çıkarılırken, Şok Marketler için yatırım tavsiyesi 'Nötr' seviyesine düşürüldü.
Yeni dönemi ihracatçılar için bir büyüme evresinin başlangıcı olarak gören JPMorgan, Arçelik'in, yeniden yapılandırma çabalarının karşılığını almaya başlaması, faiz indirimleri başlarken nakit akışı finansmanının iyileştirilmesi ve özellikle Avrupa'da devam eden hacim büyümesiyle en önemli dönüşüm hikayesi olduğunu vurguladı.
Ford Otosan için yıllık yüzde 14 ihracat hacmi büyümesi tahmin edilerek, kar marjlarının azalan envanter etkisi nedeniyle toparlandığına dikkat çekti.
Enflasyon beklentisi yüzde 26
Raporda JPMorgan'ın makroekonomik göstergeleri izleyen ekibinin Türkiye için 2025 enflasyon beklentisinin yüzde 26 olduğu hatırlatıldı.
Dezenflasyon dönemine geçerken, daha önce yüksek enflasyon ortamında gelişen şirketler artık marj baskılarıyla karşı karşıya kalabileceğini belirten JPMorgan bu zorluğun devam etmesi beklenirken, gıda perakendecileri personel maliyetlerinin brüt marj baskısını dengelemesi sayesinde enflasyonun önünde FAVÖK'ü artırma fırsatına sahip olduğunu söyledi.
Perakende sektörü 2025'e umutla bakmıyor
Perakende sektörü temsilcileri Forbes Türkiye'nin Aralık sayısında yer alan dosya haberde 2025'e umutlu bakmadıklarını belirtti.
Kötüleşen ekonomik koşullardan ilk etkilenen sektörlerin başında perakende geliyor. Pandemi sonrası hızla toparlanan Türkiye perakende sektörü, son yılların enflasyonist ortamı ve maliyet artışları nedeniyle 2025’e çok umutlu bakamıyor. Birkaç yıl önce komşu ülkelerden gelen turistler için alışveriş için bir cazibe merkezi olan Türkiye, Türk lirasının güçlenmesinin de bir sonucu olarak kendi vatandaşlarının alışveriş için yurtdışını tercih ettiği bir ülkeye dönüştü. BDDK (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) verilerine göre 2024’te bir önceki yıla göre turist perakende satışları döviz bazında yüzde 50 azaldı.
Haberin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
Milyonlarca Stanley Kupası piyasadan geri çekiliyor