;
Arama

İlk yerli adayı Çinli: BYD altı modelle pazara giriş yaptı

Türkiye’de yatırım teşviki alan ilk Çinli otomobil markası olan BYD, altı modelle pazara yeniden giriş yaptı. Tüketicilerin beklediğinden yüksek fiyatlar açıklayan BYD, 2026’da 100 binin üzerinde satış hedefliyor.

01 Aralık 2024, 00:01 Güncelleme: 16 Aralık 2024, 16:56
İlk yerli adayı Çinli: BYD altı modelle pazara giriş yaptı

Elektrikli otomobil fırtınası dünyanın en önemli pazarlarını etkisi altına almaya devam ediyor. “Distruptive innovation” yani yıkıcı inovasyon tanımına iyi bir örnek teşkil eden elektrikli otomobiller, içten yanmalı motora sahip otomobillerin yaklaşık 130 yıllık hegemonyasını yıkmaya başladı -en azından bazı pazarlarda… Elon Musk, Tesla ile önce ABD’de sonra da Avrupa’da hızla büyürken Çin’de de fabrika kurmayı ihmal etmedi. Diğer yandan hava kirliliği ile boğuşan Çin, elektrikli otomobil gelişimine devlet desteğiyle başladı ve bugün özellikle Avrupalı markaların korkulu rüyası haline geldi.

Sadece teknoloji değil aynı zamanda satış fiyatlarıyla da göze çarpan Çinli üreticiler arasında BYD en dikkat çekenlerden biri. Seri üretim şarj edilebilir hibrit otomobil (PHEV) üretiminin öncüsü olan BYD, kendi geliştirdiği ve ürettiği batarya, elektrik motoru, invertör, batarya yönetim sistemi gibi parçaların yanı sıra otomobillerin birçok parçasını da kendi üretiyor. BYD’ye ait “Blade Battery” adlı LFP batarya teknolojisi halen endüstrideki en güvenli bataryalardan biri olarak biliniyor.


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar