;
Arama

Honda ve Nissan birleşme planları resmen sona erdi

Honda ve Nissan'ın dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri planları suya düştü. Japon otomotiv şirketleri birleşme görüşmelerini sonlandırdı.

13 Şubat 2025, 13:31

Japon otomotiv endüstirisinin en büyük şirketlerinden Honda Motor Co. ve Nissan Motor Co. birleşme görüşmelerini sonlandırdı. Her iki markayı bir holding şirketi altında bir araya getirme planları suya düşse de, iki şirket Mitsubishi Motors ile stratejik ortaklıklarını sürdüreceklerini ve pillerin, otonom sürüşün, yazılımların ve elektrikli araç teknolojilerinin şirket içinde geliştirilmesi konusunda iş birliği yapacaklarını söyledi.

Japonya merkezli Kyodo News’in haberine göre; anlaşmanın Honda’nın Nissan’a birleşme planları doğrultusunda bir yan kuruluş olarak faaliyet göstermesi teklifinde bulunduğu için sonlandırıldığı öne sürüldü.

Nissan'ı etkileyecek

Başarısız olan anlaşmanın mali kurtarmaya ihtiyaç duyan Nissan için önemli sonuçlar doğurması bekleniyor. Honda'nın üçüncü çeyrek sonuçları beklentileri karşıladı ve şirket yıllık kâr beklentisini sabit tuttu. Honda'nın 31 Aralık'ta sona eren üç aylık dönemde faaliyet kârı, ABD'deki toparlanmanın Japonya, Çin ve Güneydoğu Asya'daki durgun satışları dengelemesiyle 397 milyar yen (2,6 milyar dolar) olarak gerçekleşmişti.

Daha fazla bilgi

Japonya'nın ikinci ve üçüncü en büyük otomobil üreticileri Honda ve Nissan, ABD'li Tesla ve BYD gibi Çinli elektrikli araç üreticileriyle rekabette zorlanıyordu. Çin ve ABD gibi pazarlarda istediği satış başarısını yakalayamayan Nissan, geçen yıl 9 bin kişiyi işten çıkarma ve üretim kapasitesini azaltma kararı almıştı. Honda, Nissan ve Mitsubishi’nin birleşmesiyle kurulması planlanan yeni şirketin, Toyota ve Volkswagen'den sonra araç üretim hacmi bakımından dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi olması bekleniyordu.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Araç muayene hizmetlerinde yeni dönem: 20 yıllık imtiyaz MOI Ortak Girişim Grubu’na devredildi

    Araç muayene hizmetlerinde yeni dönem: 20 yıllık imtiyaz MOI Ortak Girişim Grubu’na devredildi

  • Hangi arabayı alacağım bilemiyorum: Tüketici ikileminden jeopolitik satranç tahtasına

    Mehmet Öğütçü
     Hangi arabayı alacağım bilemiyorum: Tüketici ikileminden jeopolitik satranç tahtasına

  • Çinli lüks otomobil üreticisi Seres BMW'yi geçti

    Çinli lüks otomobil üreticisi Seres BMW'yi geçti

  • Çin’de ağır vasıtaların yarısı 2028’de elektrikli olabilir

    Çin’de ağır vasıtaların yarısı 2028’de elektrikli olabilir

  • Elon Musk’ın Tesla robotaksi uygulaması neden riskli?

    Elon Musk’ın Tesla robotaksi uygulaması neden riskli?

  • GM ve LG’den maliyeti düşüren batarya hamlesi

    GM ve LG’den maliyeti düşüren batarya hamlesi

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?