Coca-Cola İçecek ikinci çeyrekte satış hacmini yüzde 4,7 artırdı
Anadolu Grubu'nun iştiraki CCI, 2025'in ikinci çeyrek sonuçlarını paylaştı. Yatırımlarına devam eden CCI, ilk çeyrekte kaydettiği hacim ivmesini takiben ikinci çeyreği daha dengeli bir hacim büyümesi ve değer üretimiyle tamamladı. Makroekonomik ve jeopolitik zorluklara rağmen hacimde karlılığa odaklanan CCI, çeşitlendirilmiş ülke portföyünün katkısıyla konsolide bazda orta tek haneli büyümeyi sürdürdü. Elde edilen performans, şirketin faaliyet gösterdiği pazarlardaki dalgalanmalara karşı gösterdiği esneklik ve mücadele gücünü gösterdi.
Yılın ikinci çeyreğinde yüzde 4,7'lik, ilk yarısında ise yüzde 8,5'lik satış hacmi artışı kaydeden şirket, enflasyon muhasebesinin etkileri hariç tutulduğunda, geçen senenin aynı çeyreğine göre, brüt karın yanı sıra faiz ve vergi öncesi kar (FVÖK) marjlarında bir önceki çeyreğin yıllık gelişimine kıyasla artış gerçekleştirdi.
Faaliyet gösterdiği pazarların uzun vadeli büyüme potansiyelini destekleyen CCI, mayısta Azerbaycan'daki ikinci fabrikasını İsmayıllı'da, temmuzda ise Irak'taki dördüncü fabrikasını Bağdat'ta faaliyete geçirdi.
Fitch Ratings, CCI'nın "Yabancı Para Cinsinden Uzun Vadeli Temerrüt Derecelendirmesi" notunu haziranda "BBB" olarak teyit etti. Şirket, bu sayede, küresel çapta ihraççıyla ülke notu arasındaki en yüksek farklardan birini korudu.